رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه گفت: شهید آوینی پرچمدار هنر متعهد و انقلابی بود. کسی که هنر مقاومت را پایه گذاری کرد و در انتقال مفاهیم و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به مردم و نسل‌های بعدی انقلاب نقشی بی‌بدیل ایفا کرد.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۱۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به مناسبت هفته هنر انقلابی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی نشست اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه با فرماندار شهرستان برگزار شد.

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه و مدیر کانون بسیج هنرمندان ناحیه زرندیه هم در این نشست گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) هنر را دمیدن روح تعهد در کالبد انسانها تعریف می کند و چه زیبا سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی آن را با رفتار، کردار و منش انقلابی خویش به تصویر می‌کشد و الگویی می‌شود برای هنرمندان جوانی که می‌خواهند پای در این عرصه بگذارند.

وی افزود: بیستم فروردین سالروز شهادت بزرگمردی است که هرگز نمرده و تا ابد زنده خواهد ماند. مردی که با قلم و تفکر بسیجی خویش به جهانیان ثابت کرد هنرمندان متعهد ایران زمین نه تنها از هنرمندان دیگر کشورهای جهان کم نیستند بلکه یک سرو گردن بالاتر هم هستند. چراکه ابزاری علاوه بر تخصص به همراه دارند به نام اخلاص و تعهد که کارسازتر از همه تخصص هاست.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه تصریح کرد: شهید آوینی مردی بود که با هنر خویش در همراه کردن مردم با مسائل انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی ایفا نمود، همانگونه که با شهادت خود این واژه روحانی را برای عموم مردم تعریف کرد.

جوانمرد ادامه داد: شهید آوینی پرچمدار هنر متعهد و انقلابی بود. کسی که هنر مقاومت را پایه گذاری کرد و در انتقال مفاهیم و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به مردم و نسل‌های بعدی انقلاب نقشی بی بدیل ایفا کرد.

وی افزود: همانطور حضرت امام خمینی(ره) می فرمود هنری زیبا و پاک است که در مسیر حق و تعالی روح قدم بردارد. هنری که کوبنده سرمایه داری و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام سازش و فرومایگی و اسلام مرفهین بی درد باشد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه تصریح کرد: هنری را متعهد و انقلابی گویند که از زشتیها و منکرات دور بوده و در راستای ارزشها انسانی و معارف الهی حرکت نماید. هنری که مروج فرهنگ نوع دوستی، انسانیت و کمال گرایی باشد. نه هنری که بدنبال ابتذال و حامی ظلم و ستمکاران باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات