ندیمی گفت: نرخ تورم واقعیت دارد اما کمک به زندگی مردم باید از عناوین دیگر همچون آموزش، مسکن، ورزش انجام شود.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۲۸
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۳

ایرج ندیمی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نرخ تورم موجود و وضعیت نابسامان اقتصادی کشور گفت: مرکز آمار ایران به عنوان یک مرکز قانونی که دولت و مجلس وظایفی را برعهده ان گذاشته اند طبق همان شاخص هایی که در این چند دهه ما در مورد خرده فروشی کالا ، خدمات و مانند آن عمل می کردند و وظیفه دارد تا نرخ تورم را اعلام کنند.

وی افزود: لذا مرکز آمار ایران یک مرجع رسمی و قانونی است که بر اساس مصوبه دولت و مجلس فعالیت می کند ؛ بنابراین نمی توان در مورد خود مرکز و یا شاخصه هایی که طبق قانون در ادوار مختلف به آن عمل کرده است؛ خدشه ای وارد کرد.

ندیمی عنوان کرد: در مورد نرخ تورم و تأثیرگذاری آن بر زندگی روزمره مردم باید گفت ضمن اینکه نرخ تورم واقعی است اما در کوتاه مدت ضمن کاهش نرخ تورم باید کارهای دیگری انجام داد تا مردم مستضعف در رفاه بیشتری باشند. در این میان طرح هدف مندی رایانه ها در همین راستا تعریف شده است که مردم نیازمند کمک های اقتصادی هستند.یا طرح توزیع سبد کالا، افزایش حقوق و سنوات در همین راستا است لذا نرخ تورم ضمن آن که واقعیت دارد اما باید در کنار آن مسائل دیگری وجود داشته باشد تا به اقشار ضعیف و نیازمند کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: گفتنی است نرخ تورم برای هر کالایی یک تعریف دارد. نرخ تورم واقعیت دارد اما کمک به زندگی مردم باید از عناوین دیگر همچون آموزش، مسکن، ورزش انجام شود.

ارسال نظرات