پیگیری «بسیج» از اوضاع آشفته نرخ دستمزد کارگران -33
ندیمی گفت: حقوق دستمزد برای قشر متوسط به پایین و ازجمله کارگران از نظر اصل زندگی با افزایش سنواتی جواب گو نخواهد بود.افزایش سنواتی حقوق و دستمزد پاسخگوی میزان تورم سالانه است؛نه هزینه های سخت زندگی
کد خبر: ۸۸۴۵۷۳۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، تعیین دستمزد کارگران هرساله در شورای عالی کار با حضور نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.

تعیین این دستمزد به هر اندازه ای که باشد اغلب کفاف زندگی روز مره کارگران را نخواهد داد نکته جالب این است که اغلب دستمزدها بر اساس میزان تورم سالیانه تعیین می شود اما دولت ها به خاطر اینکه میزان تورم واقعی را اعلام نمی کنند همواره کارگران متضرر می شوند.

بسیج در نظر دارد تا طی چند گزارش پیوسته موضوع تعیین دسمزد کارگران رادر سال 96 پیگیری کند لذا بر آن شدیم تا با چند تن از نمایندگان و کارشناسان گفتگو کنیم.

افزایش سنوات حقوق و دستمزد جوابگوی هزینه کرد زندگی نیست

طی گزارش های پیشین برخی از نمایندگان سابق مجلس و نمایندگان شورای عالی کار در خصوص تعیین دستمزد کارگران اظهار نظر کردند

اما در راستای ادامه گزارش ها، گفتگویی با ایرج ندیمی، عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

ندیمی گفت: در مورد حقوق و دستمزد کارگران چند نگاه وجود دارد یک نگاه از جهت زندگی روز مره و وضعیت اقتصادی کشور است که هم کارمندان دولت و هم کارگران در این بخش حقوق پایینی دریافت می کنند.

وی افزود: در خصوص هزینه کردها بین کلان شهرها و دیگر شهرهای کشور تفاوت می بینیم بر همین اساس کسی که در تهران و با کسی که در روستاها زندگی می کند هزینه کردهای متفاوتی وجود دارد حتی در مورد کسی که مسکن دارد و یا ندارد در خصوص هزینه کردها تفاوت وجود دارد.

ندیمی عنوان کرد: حقوق دستمزد برای قشر متوسط به پایین و ازجمله کارگران از نظر اصل زندگی با افزایش سنواتی جواب گو نخواهد بود.افزایش سنواتی حقوق و دستمزد پاسخگوی میزان تورم سالانه است و امروز زندگی با انواع هزینه کردهای جدید دشوارتر شده است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس امروز زندگی با توجه به انواع هزینه ها دشوارتر شده است لذا هزینه های آموزشی، بی کاری ازجمله مواردی است که بر زندگی خانواده ها تحمیل شده است.دولت با افزایش سنواتی حقوق نمی تواند زندگی حداقلی کارگران و کارمندان را تأمین کند و باید حمایت های دیگری را داشته باشد.

ارسال نظرات