خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اتکای بر مردم در کاشت درختان گفت: به دنبال این باشید که وقف درخت را در جامعه افزایش دهید و مردم محور توسعه فضای سبز قرار گیرند.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۵۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
توسعه فضای سبز در کشور مردمی شود/قواعد علمی اسلام را در عمل به جهانیان نشان دهیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی صبح امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با تاکید بر جایگاه قم به عنوان یک شهری دینی و مذهبی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در شهر قم مطرح است بحث تبدیل رودخانه به مسیر تردد و پارکینگ است که ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری برای شهر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در عمل اسلام را به جهانیان نشان دهیم خاطرنشان کرد: بسیاری از اعمالی که در کشور ما وجود دارد از جمله نظم در تردد خودروها، موتورسیکلت‌ها، مسائل بانک‌داری و ربا با مباحث علمی اسلامی مطابقت ندارد و این را دیگران می‌فهمند ولی ما در زبان همیشه از دین دم می‌زنیم و کسی نمی‌فهمد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز در شهر قم گفت: ساختمان سازی در کشور ما فدای تجارت شده است و نازیبا بودن این ساختمان‌ها به اسم اسلام تمام می‌شود که اسلام زیبایی شناسی ندارد.

وی خواستار رعایت زیبایی در پروژه‌های عمرانی شد و افزود: فنون علمی و قواعد مرتبط را حتما در فعالیت‌های شهری رعایت کنید تا در شهری اسلامی براساس اصول علمی حرکت شود.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به آموزه‌های اسلامی گفت: اسلام می‌گوید اگر آب خرج می‌شود مابه ازای آن باید تولید شود؛ تمام فعل و انفعالات عالم هستی براساس نظم و سیستم مشخص است و هرچیزی برای یک جا مشخص شده است؛ نمی‌توان گفت که خدا دستور می‌دهد تا در جایی باران ببارد بلکه خداوند براساس شناخت جامع سیستمی تعیین کرده که این فعل و انفعالات در آن صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر جزئیات چرخه هستی گفت: هرجا درخت باشد باران هم بیشتر است، انسان از درختان تغذیه می‌کند و درختان هم از انسان تغذیه می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان هر اندازه در هستی اکسیژن مصرف می‌کند باید به همان اندازه درخت هم بکارد تا با مشکل مواجه نشود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز و درختکاری نباید دولتی باشد افزود: با این روند نمی توان مشکل فضای سبز را حل کرد.

آیت‌الله حائری شیرازی با تاکید بر اتکای بر مردم در کاشت درختان خاطرنشان کرد: به دنبال این باشید که وقف درخت را در جامعه افزایش دهید و مردم محور توسعه فضای سبز قرار گیرند.

وی با اشاره به زنجیره‌های نادرست غذایی در جامعه بیان کرد: بسیاری از بیماری‌ها و مشکلاتی که مردم دارند به دلیل آن است که به قواعد طبیعت توجه نمی‌کنند و آنچه که باید و نباید را عمل نمی‌کنند.

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: شما زمین به مردم بدهید و درخت را او بکارد و تا زمانی مالکیت را به مردم بدهید که از درختان محافظت کنند؛ اگر اینطور حرکت شود هزار هکتار هم درخت‌کاری شود کسی نمی‌تواند خللی وارد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مردمی شدن فضای سبز در کشور را یک ضرورت دانست و افزود: دولت نباید برای درخت و فضای سبز هزینه کند و اگر اینگونه باشد نمی‌توان مشکلات را حل کرد؛ شما می‌توانید اطراف قم را پر از درخت کنید و این جز با مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه در زندگی باید اندازه را نگه داشت گفت: ما به اندازه‌ای که خودرو تولید می‌کنیم و اکسیژن مصرف می‌کنیم باید درخت بکاریم.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به مشکلات سد معبر در شهرها بیان کرد: با تشکیل بازارهای هفتگی می‌توان از سد معبر در شهر جلوگیری کرد.

وی گفت: ما نباید جایی که تقصیر داریم نام تقدیر بر آن بگذاریم؛ تقدیر را کسی می‌تواند نام ببرد که تقصیری نداشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن می‌فرماید که هیچ مصیبتی بر شما وارد نمی‌شود مگر اینکه قبل از تولد آن برای شما مقدر شده باشد و این در صورتی است که انسان اختیار نیز دارد؛ ما تقدیر را برای توجیه تقصیرهای خود به کار می‌بریم.

وی با اشاره به تحریم‌های ایران از سوی غرب گفت: همه این تحریم‌ها به خاطر رعایت حقوق بشر است و تمام آنها به دلیل حمایت از فلسطیل است و ما جز این جرمی نداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را بکنید که اسلام در جامعه جریان پیدا کند گفت: باید کاری کنید که نگویند اسلام علمی نیست و به هنر، زیبایی و علم معتقد نیست.

وی با تاکید بر اینکه اسلام مظلوم است بیان کرد: مسوولان تمام عزم خود را به کار گیرند که مظلومیت اسلام را رفع کنند و دیگر کسی نگوید که اسلام به قرائن علمی و قواعد ساختمان معتقد نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها