طه مروجی فر با بیان اینکه در حال حاضر ایران یکی از واردکنندگان بزرگ برنج در جهان است افزود: طی دو دهه گذشته به طور متوسط حدود 30 درصد نیاز داخلی از طریق واردات تامین شده است.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۶۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰

طه مروجی فر کارشناس حوزه برنج در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: امروزه برنج یکی از عمده ترین اقلام سبد مصرفی خانوارهای ایرانی است و این محصول درریدف کالاهای اساسی و ضروری قرار گرفته است از اینرو تامین و توزیع آن جزو دغدغه های اصلی دولت باید باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران یکی از واردکنندگان بزرگ برنج در جهان است افزود: طی دو دهه گذشته به طور متوسط حدود 30 درصد نیاز داخلی از طریق واردات تامین شده است. وجود اخلال‌های فراوان در مولفه‌های عرضه و تقاضا، نوسان‌های فراوانی در بازار برنج را نشان می‌دهد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: نقش دولت در بازار این محصول باید بسیار پررنگ باشد ولی متاسفانه برخلاف سایر کشورها، که سیاست مشخصی را در بازار برنج دنبال می‌کنند بیشتر سیاست های اعمال شده در کنترل بازار وارداتی برنج، مقطعی است.

مروجی‌فر در خاتمه بیان داشت: با وجود خودکفایی در تولید برنج، سیاست‌های حمایتی مشخصی از سوی دولت جهت نیل به این مقصود اتخاذ نشده است.

ارسال نظرات