مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد؛
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ روستای خراسان رضوی گازرسانی می‌شود، گفت: پرونده گازرسانی به روستاهای استان در سال ۹۷ به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۶۴
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سیدحمید فانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: در تاریخ 20 مرداد 95 نامه‌ای توسط مسئولان سازمان هواشناسی در رابطه وضعیت آب‌وهوایی اقلیم‌های 5 گانه ارسال شد و شهر مشهد به‌عنوان اقلیم 3 انتخاب شد و این موضوع قبول نداشتیم و پس از بازنگری مجدد مشهد به‌عنوان اقلیم 2 اعلام شد و در شهرستان‌های استان هم شاهد تغییر اقلیم از 2 به یک در قوچان بودیم.

وی افزود: هزینه گازبهای هر اقلیم متفاوت است و هر اقلیمی که پایین‌تر باشد هزینه گازبهای آن کمتر است و تعرفه گاز در سال 95 تغییری نکرد و با همان نرخ سال 94 محاسبه شد و اقلیم‌های 29 شهر خراسان رضوی تغییر کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه برخی اخبار منتشر شده در بحث اقلیم مشهد کذب محض است، خاطرنشان کرد: در خبرها عنوان شده بود که اقلیم مشهد همانند اقلیم‌های اهواز و بندرعباس اقلیم 5 است و این موضوع را تکذیب می‌کنیم و تعیین درجه اقلیم‌ها در هر شهرستان توسط سازمان هواشناسی اعلام می‌شود و شرکت گاز هیچ مسئولیتی در تغییر اقلیم ندارد.

فانی تصریح کرد: در تمامی صورت‌حساب‌های گازبهاهای مشهد اقلیم 2 لحاظ شده است و تعدیل گازبهای اقلیم 3 به 2 را در قبوض جدید اعمال خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: به‌طور متوسط در هر مترمکعب کسری 11 درصدی به ازای هر واحد در هر ماه اعمال می‌شود و در سند بستانکاری مشترکان لحاظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اینکه شدت سرما در میزان مصرف گاز و کارکرد کنتور اثر دارد، بیان کرد: مشهد در سال 95 زمستان سردی را پشت‌سر گذاشت و دوره مصرف و شدت سرما طولانی بود و پایداری گاز در این شب‌های سرد کار آسانی نبود و خادمان مردم در شرکت گاز خراسان رضوی به‌واقع در سرمای شدید گرما به مردم هدیه کردند و خطاب به مردم و آن‌هایی که معتقد بودند شرکت گاز خراسان رضوی وجه اضافی دریافت کرده است اعلام می‌کنیم که این سخن صحت ندارد.

فانی از گازرسانی به 200 روستای خراسان رضوی خبر داد و گفت: در سال 96، 200 روستای خراسان رضوی گازرسانی می‌شود و پرونده گازرسانی به روستاهای استان در سال 97 به پایان می‌رسد و هزینه گازرسانی برای هر خانواده روستایی از سوی دولت 6 میلیون تومان است.

وی افزود: در زمستان 95 میزان 52 میلیون مترمکعب مصرف گاز خانگی در استان و این میزان با مصرف کارخانجات به بیش از 70 میلیون مترمکعب رسید و این عدد برای مصرف گاز خانگی بسیار بالاست و جزو سه استان پرمصرف کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: با مدیریت مردم در مصرف گاز می‌توان این موضوع را به‌خوبی مدیریت کرد و نیازی به واردات گاز از ترکمنستان نخواهد بود.

فانی تصریح کرد: 2532 بالای 20خانوار در استان داریم که 1400 روستا گازدار هستند و 549 در حال گازرسانی است و 503 روستا هم در حال برنامه‌ریزی است تا گازدار شوند.

وی تاکید کرد: میانگین مصرف گاز روستایی در کشور 67 درصد و در خراسان رضوی 78 درصد است و میانگین مصرف گاز شهری 33 درصد در کشور و در استان 22 درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره آمار مشترکان گاز در استان، گفت: جمع مشترکان 2 میلیون و 307 مشترک داریم که یک میلیون 699 هزار مشترک شهری و 367 هزار مشترک روستایی هستند و مشترکان مشهد هم حدود 200 هزار مشترک هستند، همچنین در سال گذشته 66 هزار و 637 مشترک جدید به شبکه گازی استان اضافه شدند.

فانی گفت: در زلزله اخیر هیچگونه نشت و قطع گازی نداشتیم و تخریبی در شبکه گازی استان مشاهده نشده است و در سفید سنگ که کانون زلزله بوده در چند نوبت عملیات نشت‌یابی انجام شده است و عملیات نشت‌یابی مشهد توسط 20 اکیپ عملیاتی به‌زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: شهر مشهد دومین کلان‌شهر کشور پس از تهران است و به جهت اهمیت بسیار بالای این شهر اصلاحات گازی را در دستور کار داده‌ایم و این موضوع به مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام شده است و به صنایع اعلام شد که 8 ماه گاز در اختیار آنها قرار می‌دهیم و اگر در 4 ماه دیگر فشار پایدار باشد باز هم گاز به آنها داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از عدم افزایش نرخ گازبها در سال 96 خبر داد و گفت: مبنای گازبهای سال 96 همانند سال‌های 94 و 95 خواهد بود و هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها