خبرهای داغ:
تهیه‌کننده فیلم «شکارچی شنبه» گفت: دین اسلام، دین زیبایی ها است و باید این زیبایی ها را به هنر تبدیل کنیم و به دنیا ارائه دهیم.
کد خبر: ۸۸۴۵۷۹۷
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر مجید اسماعیلی در مراسم گرامیداشت هفته «هنر انقلاب اسلامی» که با حضور خانواده های معظم شهدا و هنرمندان استان همدان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد، اظهار داشت: در این فضایی که آکنده از عطر و بوی شهداست و هنرمندانی که بزرگترین هنرهای دنیا را به نمایش گذاشته اند جا دارد که از آنها تقدیر و تشکر شود.

وی گفت: اساس کار هنر این است که آن چیزی را که معقول است به محسوس تبدیل کند و آن چیزی که از آسمان‌ها است به زمین نازل کند و ببیند چه چیزی این ارزش را دارد که به بیان عمومی تبدیل شود.

تهیه‌کننده فیلم «شکارچی شنبه» عنوان کرد: حق مسلم همه ما این است که روایت خودمان را به عهده بگیریم، یعنی خود را بشناسیم که این با تولیدات و آثار مکتوب انسان که تولید می‌کند مشخص می‌شود.

اسماعیلی افزود: اگر در دنیای امروز این اتفاق جابجا شود و افراد دیگری روایت ما را برعهده بگیرند قرائت های مختلفی از ما ارائه می دهند و این یک اتفاق خیلی سختی است که روایت ما را دشمنان به عهده بگیرند.

وی در ادامه بیان داشت: غربی ها با تسلط بر هنر جنایات خود را طوری ارائه می دهند که همگان آن را قبول می کنند. این کارگردان، تهیه کننده و نویسنده مطرح کشور با بیان اینکه زمانه ای نیست که بشود با تنبلی آن را سپری کرد، گفت: امروز اگر حرف حق و حقیقت خود را به زبان هنر و به زبان قابل فهم دنیا به دنیا نگوییم، امنیت ملی ما به خطر می‌افتد.

کارگردان، تهیه کننده و نویسنده مطرح ایران تأکید کرد: بحث شناخت؛ موضوعی است که خداوند روی آن بسیار تعصب دارد، اگر حرف حق جمهوری اسلامی به دنیا گفته نشود آن وقت اتفاقی رخ می دهد و مشکلات بسیار به وجود می آید و آن زمان است که دعای ما دیگر مستجاب نمی شود.

وی با بیان اینکه باید باور دشمنان را که می گویند ما حرفی برای گفتن نداریم باطل کرد، تصریح کرد: چند سال است که از نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان آمریکای شمالی و اروپایی می گذرد اما ما هنوز کار خاصی در عرصه هنر برای تبلیغ بیشتر انجام نداده ایم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: دین اسلام، دین زیبایی ها است و باید این زیبایی ها را به هنر تبدیل کنیم و به دنیا ارائه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات