تاکید آیت الله ری شهری بر رعایت اخلاق در انتخابات؛
خبرگزاری بسیج: تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) احترام به رقیب را یکی از اصول اصلی انتخابات در نظام اسلام دانست و گفت: نامزدهای انتخابات نباید آبروی رقبای خود را با دروغ و تهمت ببرند چرا که در دین مبین اسلام، حفظ آبروی مومن از احترام کعبه هم مهم تر است.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۱۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آیت الله محمد محمدی ری شهری   در دیدار فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان ری، انصاف در نقد را از اصول اخلاق انتخاباتی در نظام اسلامی برشمرد و افزود: مسئولانی که در نظام اسلامی افتخار خدمت به مردم را دارند به طور قطع دارای نقاط ضعف و قوت هستند و حق نداریم با سیاه نمایی و نقد غیرمنصفانه عملکردها در جریان برگزاری انتخابات، افراد را تخریب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ابزار نامشروع برای رسیدن به اهداف مشروع را کاری غیراخلاقی است اظهار کرد: نامزدها نباید از ابزارهایی مانند تهمت، دروغ و طرح وعده های غیرممکن برای پیروزی در انتخابات استفاده کنند چرا که هدف وسیله را توجیه نمی کند.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه نباید ارزش های اسلامی در رقابت های انتخاباتی زیر سئوال برود گفت: مصالح نظام نباید قربانی اغراض سیاسی افراد و رسانه ها شود چرا که این گونه امور باعث ایجاد اصطکاک در درون نظام و خوشحالی دشمنان انقلاب و اسلام می شود.

وی تاکید کرد: مصلحت نظام اولین و مهمترین اصل است که باید توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها رعایت شود زیرا این انقلاب و نظام به راحتی به دست نیامده است.

وی با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی باید توسط تمامی نامزدها رعایت شود افزود: نامزدهایی که در نظام اسلامی وارد رقابت انتخاباتی می شوند باید با رعایت اخلاق اسلامی ثابت کنند که برای خدمت به مردم وارد عرصه رقابت شده اند.

آیت الله ری شهری تصریح کرد: مهمترین وظیفه مسئولان برگزاری انتخابات، زمینه سازی برای حضور پرشور و باشکو مردم و امانت داری و بیطرفی است.

   

ارسال نظرات