خبرهای داغ:
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) غفلت از یاد شهدا را نشانه ضعف ایمان دانست و گفت: شهدا دین خود را ادا کردند بقیه هم باید آماده دفاع از حکم خدا و ارزش‌ها باشند.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۳۷
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
غفلت از یاد شهدا نشانه ضعف ایمان است/ روحیه جهادی باید حفظ شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمدجواد فاضل لنگرانی در همایش پدران آسمانی که در شب میلاد امام علی(ع) و با حضور گسترده پدران و خانواده معظم شهدا در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، گفت: اگر در این کشور کسی بخواهد از یاد شهدا غافل شود این نشانه آن است که ایمانش ضعیف می‌باشد، اسلام امیر المومنین(ع) اسلام جهاد و شهادت و ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از مظلوم است.

وی تأکید کرد: این پیام امیرالمومنین علی(ع) است که شیعه همواره باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد و اگر می‌خواهید دنیا و دین شما اصلاح شود باید این روحیه را حفظ کنید، پیام مقام معظم رهبری برگرفته از بطن دین است، روحیه جهادی یک شعار سیاسی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امام دین را احیا کرد و ارزش‌ها را از باطن دین بیرون آورد و به جامعه تزریق نمود و در این راستا هر جوانی که شهید می‌شد روحیه جدیدی به انقلاب داده می‌شد این خون‌ها استمرار شیعه را بیشتر و اسلام را محکم تر ساخته است.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس و حضور فرزندان شما پدران آسمانی اتفاقی نبود، فرزندان شما برگزیده بودند، شهدا گلچین مؤمنین و متدینین هستند. خانواده شهدا هرگز نسبت به عظمت کار شهدا کم توجهی نکنند، شهدا از ایمان برجسته‌ای برخوردار بودند که برگزیده شدند.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: شهدا با اعتقاد به ایمان امیرالمومنین(ع) به دفاع از اسلام برخاستند و جان خویش را فدا کردند.

وی تأکید کرد: شما پدران شهدا نیز به واسطه شهدا بیمه شدید، اما جامعه در مقابل این خون‌ها مسئولیت سنگینی بر دوش دارد اگر گوشه‌ای از ایمان علی(ع) را داشته باشیم، باید در مقابل قطرات خون شهدا مسئولیت داشته باشیم، شهدا دین خود را ادا کردند بقیه هم باید حاضر باشند برای دفاع از حکم خدا و دفاع از ارزش‌ها بایستند.

این استاد برجسته حوزه با تقدیر از مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم به جهت ایجاد تحولات در بنیاد شهید و ابتکارات صورت گرفته و برگزاری چنین برنامه‌هایی، افزود: امروز جامعه باید نسبت به تکریم و احترام خانواده شهدا وظیفه خود را بیشتر انجام دهند، تکریم این عزیزان محدود به اداره بنیاد شهید نمی‌شود، باید فرهنگ تکریم از شهید و شهادت خانواده شهدا روز به روز بیشتر شود.

وی اظهارداشت: برخی متأسفانه فکر می‌کنند بحث جهاد محدود به دوران پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است، این کلام امیر(ع) است که فرمود خدا برای جهاد ارزش قائل شده اگر می‌خواهید خدا یاریتان کند جهاد را فراموش نکنید. برای صلاح دین و دنیا باید جهاد و شهادت زنده بماند.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: خون هیچ شهیدی هدر نمی‌رود هر قطره اثرگذار است، اگر توجه کنیم ایران و شیعه و اسلام در دنیا عزتمند است. خون شهدا مایه این عزت است و انقلاب را حفظ نموده است.

وظیفه مردم و مسئولان حفظ ارزش‌های شهدا است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این مراسم گفت: پدران شهدا همچنان با عزم راسخ و روحیه ایثارگری پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند و در صف مقدم دفاع از ارزش‌های شهدا وامام شهیدان هستند.

سید جواد هاشمی افزود: زبان انسان از این همه ایثار، گذشت و صبر شما پدران بزرگوار شهدا و شهدای والامقامتان قاصر است.

وی ادامه داد: افتخار امروز ما خدمت به شما عزیزان است و شرمنده‌ایم که نتوانستیم آنگونه که ‌شأن و منزلت شما عزیزان است، خدمت‌گزار شما ایثارگران و اسوه‌های صبر و استقامت باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: بعد از شهدا وظیفه مردم و مسئولان حفظ ارزش‌های شهدا است و حجاب و عفاف از ارزش‌هایی است که شهدا بر آن بسیار تأکید داشتند و امروز نباید بی تفاوت از کنار این ارزش‌ها گذشت، این چیزی است که دشمنان می‌خواهند.

وی تأکید کرد: امروز در سالروز میلاد مولای متقیان امیر المومنین علی(ع) گردهم آمده‌ایم تا ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از صبر و فداکاری شما پدران بزرگوار، عهد و پیمان مجددی با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم.

هاشمی اضافه کرد: امروز ۳۸ سال از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی می‌گذرد وهمواره این امنیت و آسایش امروز را مدیون خون‌های پاک شهدا و ایستادگی شما پدران شهدا در پای انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: امروز اگر کسانی دچار کج اندیشی، تکبر و غفلت شدند، باید به آن فرمایش امام راحل توجه کنند که مبادا در پیچ و خم زندگی دنیا شهدا را فراموش کنیم. مادامی که نام شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت زنده است ما عزت و استقلال خویش را حفظ خواهیم کرد.

در این همایش که در جوار گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار شد، یکهزار و ۴۰۰ پدر شهید حضور یافتند.
ارسال نظرات