خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: اصلاح جامعه به این است که آموزه‌های نهج البلاغه را در بین مردم رواج بدهیم، صرف بودن این کتاب در خانه‌ها، جامعه را اصلاح نمی‌کند.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۳۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷
راه اصلاح جامعه ترویج آموزه‌های نهج البلاغه در بین مردم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز در مراسم جشن سالروز ولادت امام علی(ع) که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره راه‌های شناخت وضعیت علمی عالمان دینی اظهار کرد: می‌توانیم از حضور چشمگیر شاگردان در درس یک عالم دینی و آثار کتبی او به مقام علمی اش پی ببریم.

وی ادامه داد: زمانی که عالمان در برابر یک عالم دیگر کرنش می‌کنند، این کار نشان از جایگاه علمی بلند آن عالم دارد، زمانی که آیت‌الله بروجردی به شهر قم آمد، امام خمینی(ره) از این عالم برجسته استقبال کردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: یکی از راه‌های شناخت یک پیامبر این است که پیامبران پیشین آمدن او را وعده داده باشند، راه دیگر شناخت پیامبران هم از طریق مشاهده معجزه آن‌ها است، البته پیامبران معجزات را با اذن خداوند انجام می‌دهند.

آیت‌الله استادی با اشاره به معجزه رسول اکرم(ص) اظهار کرد: قرآن کریم معجزه پیامبر(ص) است و اگر کسی منصف باشد، با خواندن این کتاب آسمانی مسلمان می‌شود.

وی ادامه داد: امام علی(ع) نسبت به رسول اکرم(ص) تواضع داشت، این امام معصوم فرمود که من عبدی از عبدهای پیامبر(ص) هستم، امام علی(ع) در راه پیشرفت اسلام جان فشانی کرد، زمانی که رسول اکرم(ص) امام علی(ع) را به عنوان وصی خود معرفی کرد، دیگر جای صحبتی نمی‌ماند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: یکی از راه‌های شناخت امامان، معجزات آن‌ها است، زندگی امام علی(ع) پر از معجزات بود و برخی از معجزات این امام معصوم در زیارات ذکر شده است، تنها مواردی که مسلم است، در روایات ذکر می‌شود.

آیت‌الله استادی با اشاره به کتاب نهج البلاغه اظهار کرد: یکی از راه‌های شناخت امام علی(ع) مطالعه کتاب نهج البلاغه است، این کتاب به قدری ارزشمند و کارگشا است که دانشمند مسیحی در برابر آن کرنش می‌کرد، ما روایات زیادی داریم، اما کتاب نهج البلاغه با این روایات فرق می‌کند.

وی ادامه داد: مسلم است که کتاب نهج البلاغه از امام علی(ع) است، سید رضی این کتاب را جمع آوری کرد، البته تمام سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه نیامده است، سید رضی در مقدمه این کتاب نوشت که کلام امام علی(ع) یک جلوه ای از علم الهی است، علامه حلی هم گفت که کلمات امام علی(ع) به هیچ وجه قابل مقایسه با کلمات مخلوقین نیست.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: بی حجابی و بد حجابی به هیچ وجه تناسبی با مملکت اسلامی ندارد، البته برخی افراد به زنان بدحجاب ایراد می‌گیرند، اما خودشان دروغ می‌گویند، این در حالی است که گناه دروغ کمتر از بدحجابی و بی حجابی نیست.

آیت‌الله استادی با اشاره به سخنان امام علی(ع) اظهار کرد: این امام معصوم در یکی از سخنان خود خطاب به مردم فرمود از کسانی نباشید که کارهای خیر دیگران را کوچک و کارهای خیر خودشان را بزرگ می‌شمارند، چنین مشکلاتی در همه دوره‌های تاریخی وجود داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح جامعه به این است که آموزه‌های نهج البلاغه را در بین مردم رواج بدهیم، صرف بودن کتاب نهج البلاغه در خانه‌ها، جامعه را اصلاح نمی‌کند، بلکه باید آموزه‌های این کتاب در جامعه عملی شود.

ارسال نظرات