امام جمعه موقت درگز:

شهید صیاد شیرازی در تمامی عرصه های فرهنگی سیاسی و نظامی فردی بصیر بود

امام جمعه موقت درگز صیرت شهید صیاد شیرازی را همه جانبه خواند و گفت: شهید صیاد شیرازی در تمامی عرصه های فرهنگی سیاسی و نظامی فردی بصیر بود.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۴۷
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد ساجدیان در هیجدهمین یادواره شهید علی صیاد شیرازی که با حضور مردم و مسئولین اداری و انتظامی در مصلی الغدیر شهرستان درگز برگزار شد؛ بصیرت شهید صیاد شیرازی را همه جانبه خواند و گفت: شهید صیاد شیرازی در تمامی عرصه های فرهنگی سیاسی و نظامی فردی بصیر بود.
 
ساجدیان با اشاره به آیه 108 سوره یوسف در توصیف بصیرت گفت: ای پیامبر یاران خود را دعوت به سوی پروردگارت کن با بصیرت"أَدْعُو إِلَى اللّهِ عَلَى بَصِيرَةٍ" لذا یکی از معانی بصیرت علم، یقین و اطمینان است.
 
وی گفت: یکی دیگر از معانی بصیرت آگاهی و نظارت بر اعمال خود می باشد همچنانکه خداوند در آیه 14 سوره قیامت می فرماید بَلِ الاِنسانُ عَلی نَفسِه بَصیرَۀٌ" .
 
امام جمعه موقت درگز با اشاره به آیه 104 سوره انعام دانش و بینش عقلی را از دیگر معانی بصیرت خواند و گفت: خداوند در قرآن کریم بیان کرده است که ما به انسان توانایی درک حقایق عالم را عطا کردیم و به او دلایل و رهنمود هایی روشن از جانب خود داده ایم "قَدْ جَاءكُم بَصَآئِرُ مِن رَّبِّكُمْ..."
 
حجت الاسلام ساجدیان با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در خصوص داشتن بصیرت گفت: زمانی که مقام معظم رهبری در بیانات خود، بصیرت در اقدامات و اعمال ما را خواستار می شوند، این بصیرت تمامی این معانی را شامل می شود یعنی مشی ما در زندگی با بر مبنای علم و یقین و اطمینان باشد و خودمان را شاهد و ناظر بر کردار خود بدانیم و ببینیم و با دلیل و برهان زندگیمان را اداره کنیم.
 
وی برخی از عواملی را که باعث بصیرت و آگاهی می شود را، آیات خداوند یعنی هر آنچه را که خداوند در آسمان ها و زمین خلق کرده است، امداد های غیبی و مهم تر از همه تقوا و ایمان بر شمرد و گفت: ما بصیرت را به خوبی در رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و در تمامی عرصه های جهادی شاهد هستیم و این بصیرت ناسی از ایمان و تقوا و شناخت آنان صورت می پذیرد.
 
حجت الاسلام ساجدیان با اشاره به سخنان رهبری در خصوص بالا بردن بصیرت گفت: اگر اعلم علما هم باشید و زمان خودتان را هم نشناسید و ترفند های استکبار و ریز مشکلات جامعه را ندانید نمی توانید برای جامعه اسلامی خود مفید باشد.
 
وی افزود: شناخت مشکلات جامعه مستلزم نگاه به درون جامعه و آحاد ملت است به جای نگاه به کشور های غربی و این همان دیدگاه قرآن است که می فرماید به استعداد ها و توانایی های خودتان متکی باشد.
 
حجت الاسلام ساجدیان در پایان گفت: اگر شهید صیاد شیرازی تحولی بنیادی را در ارتش بنا می کند با اتکا بر نیرو ها و توان و دانش جوانان همین مرزو بوم ایجاد و ارتش را به یک ارتشی انقلابی تبدیل می کند که باعث مباهات امام(ره) می شود.
 
خاطر نشان می شود؛ در این مراسم امیر محمد سروری از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران به بیان خاطراتی از این شهید بزرگوار پرداخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها