رئيس هلال احمر تربت جام در گفت‌وگو با «بسیج» خبرداد؛

بيش از 6400 خانوار آسيب ديده زلزله تربت جام تحت پوشش قرار گرفتند

رئيس هلال احمر تربت جام از تحت پوشش قرار گرفتن بيش از 6400 خانوار آسيب ديده زلزله در شهرستان با همکاري بسيج و نيروهاي خدماتي خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۴۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
رئيس هلال احمر تربت جام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، با اشاره به خدمات ارائه شده به آسيب ديدگان زلزله اخير گفت: در پي وقوع زلزله 6/1 ريشتري در منطقه تربت جام به مرکزيت فريمان مناطق اين شهرستان به شدت لرزاند و خسارت مالي بسياري به بار آورد.

علي کاظمي افزود: از ابتداي وقوع زلزله شش تيم ارزياب به مناطق روستايي اعزام گرديد که پس از پايان ارزيابي اوليه 51 روستا تحت پوشش قرار گرفت و اقلام مورد نياز ضروري آسيب ديدگان توسط هلال احمر با همکاري بسيج و نيروهاي خدماتي توزيع گرديد.

وي اضافه کرد: تا کنون تعداد هزارو 423 تخته چادر، هزار و411 تخته پتو، هزارو 123تخته موکت، 597 دستگاه چراغ والور، 468 بسته غذايي مصرف يک ماه خانوار ها و همچنين 504 ست بهداشتي شامل شامپو، حوله، خمير دندان، مسواک، صابون، و ... به آسيب ديدگان تحويل شده است.

وي بيان داشت: به کمک ساير دستگاه خدماتي اسکان موقت آسيب ديدگان انجام گرديد و اقلام زيستي، بهداشتي و غذايي با کمک نيروهاي هلال احمر از شهرستان هاي مشهد، تايباد، خواف، تربت حيدريه و رشتخوار در بين آسيب ديگان از زلزله توزيع شد.

کاظمي تصريح کرد: به لحاظ مسائل روحي و رواني آسيب ديدگان 10 تيم پزشکي و مشاوره اي با همکاري دانشکده علوم پزشکي به مناطق اعزام و به مشاوره آسيب ديدگان پرداختند.

وي اعلام کرد: بيشترين تخريب در روستا قلعه سرخ بخش موسي آباد و بيشترين توزيع چادر در روستا يکه پسه همين بخش تحويل زلزله زدگان شده است.

رئيس هلال احمر يادآور شد: از آن جا که بيشترين تخريب منازل مسکوني در روستا بين 20 تا 70 درصد بوده است و روستائيان به دليل حراست و حفاظ از اموال خود حاضر به ترک محل نبودن امکان اسکان به صورت کمپ و تجمعي نبود و به صورت خانوار توسط شوراي بين روستائيان توزيع شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها