در هجدهمین سالگرد شهادت صیاد شیرازی در تربت جام عنوان شد؛

سپهبد صياد شيرازي عامل وحدت بين قوای نظامي بود/ ولايت پذيري و ولايت مداري مهمترین خصیصه صياد شيرازي بود

یکی از همرزمان شهید صیاد شیرازی بیان داشت: سپهبد شهید صياد شيرازي عامل وحدت بين قوای نظامي بود.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۴۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امير سرتيپ ناصر براتي در هجدهمین سالگرد شهید صیاد شیرازی که به همت تیپ مستقل 38 زرهی تربت جام برگزار شد، با تجليل از مقام و جايگاه شهيد با اشاره به آيات الهي گفت: شهدا با تقديم خون خود استقلال، امنيت، آسايش و آرامش را براي نظام اسلامي و ياُس و نااميدي را براي دشمنان به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به زندگينامه شهيد شيرازي افزود: شهيد در سال 1323 در شهر درگز در خانواده نظامي و معتقد متولد شد و پس از سپري کردن دوران تحصيل با علاقه وارد دانشکده افسري شد وقبل از انقلاب در دانشگاه آمريکا با رتبه اول فارغ التحصيل گرديد.

مدرس دانشگاه ادامه داد: با شروع جنگ تحميلي و دفاع مقدس با لياقت و شايستگي که از خود نشان داد به عنوان فرمانده عمليات غرب کشور منصوب شد.

وي اضافه کرد: شهيد صياد شيرازي عامل وحدت بين نيروهاي نظامي بود و با همکاري سپاه و ديگر نيروهاي مسلح جنگ را اداره کردند.

عضو گروه معارف جنگ تصريح کرد: عمليات غرور آفرين بيت المقدس و دفاع مقدس با فرماندهي صياد شيرازي و ديگر فرماندهان به پايان رسيد و سپس به عنوان جانشين ستاد نيروهاي مسلح کشور به خدمت ادامه داد.

سر تيپ براتي خاطرنشان کرد: صيادشيرازي مرد آهنين جبهه هاي دفاع مقدس به آرزوي ديرينه خود در 21 فروردين رسيد و به ملکوت اعلي و همرزمان شهيدش پيوست.

وي با اشاره سخنان صياد شيرازي بيان داشت: ذوب شدن در ولايت و تبعيت محض از ولايت مطلقه فقيه باعث پيروزي و موفقيت انسانها مي دانست و تنها راهي است که مي شود پرچم اسلام را به صاحبش رساند.

براتي ادامه داد: ولايت پذيري و ولايت مداري شهيد صياد شيرازي باعث شد فرمانده معظم کل قوا بر پيکرش نماز اقامه کند و بر تابوتش بوسه بزنند.

گفتنی است؛ هيجدهمين سالگردعاشقانه سپهبد شهيد علي صيادشيرازي به همت تيپ 38 زرهي با حضور امامان جمعه، فرماندار، فرماندهان و پرنسل نيروهاي نظامي و انتظامي، خانواده هاي شهدا وايثارگران، مسئولان اجرايي در محل مسجد علي بن ابيطالب(ع) تربت جام برگزار شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها