رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

8 جشنواره شعر در کشور برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: ۸ جشنواره شعر در ۸ استان سال ۹۶ برگزار می‌شود که یکی از میزبان‌ها لرستان است.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۵۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار غلامرضا منتظری عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بسیج هنرمندان لرستان برگزار شد بابیان اینکه معتقدم هنر نعمت خداوند است که بر اندیشه انسان نازل‌شده تا بتواند در پرتو کشش و جاذبه هنر اسباب کوشش دیگران را برای گام نهادن در مسیر کمال فراهم کند اظهار داشت: هر نعمتی که به انسان عطاشده باید در مسیری استفاده شود که رضایت خداوند را در پی داشته باشد و می‌شود از ظرفیت هنر برای دو منظور گمراهی و هدایت استفاده کرد.

وی از برگزاری ۸ جشنواره شعر در سال ۹۶ خبر داد و افزود: این جشنواره‌ها برای ۸ استان برگزار می‌شود که یکی از میزبان‌ها لرستان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور بیان کرد: ظرفیت‌های هنری و ادبی بسیاری در لرستان وجود دارد و آمادگی داریم در تهران فضایی را برای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های هنری و ادبی هنرمند شاخص و برجسته استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به افزایش سقف اعتبارات استان‌ها عنوان کرد: امسال از تولیدات هنری استان‌ها جدا از اعتبارات داخلی آن‌ها به‌طور ویژه حمایت می‌شود و هنرمندان می‌توانند به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به پردارند.

منتظری با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی ادبی هنری گفت: جشنواره‌های بسیج هنرمندان با رویکرد ترویج ارزش‌های اسلامی و فرهنگ دفاع مقدسمانند جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت و جشنواره بین‌المللی تجسمی مقاومت است که استان‌ها نیز با تلاش می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی بابیان اینکه امسال طرح تولید 30 اثر سرود و موسیقی در کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: از محورهای اصلی این طرح موضوع دفاع مقدس است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه جشنواره جهانی تجسمی مقاومت هفته بسیج در تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: در بخش تجسمی نیز با توجه به برگزاری جشنواره جهانی تجسمی مقاومت کارگاه‌های مختلفی در استان‌ها دایر می‌شود.

وی به ویژگی‌های متعالی شهید آوینی اشاره کرد و افزود: نام‌گذاری هفته هنر انقلاب اسلامی و هفته بسیج هنرمندان همزمان با روز شهید آوینی این را نشان داد که آوینی به‌عنوان معیار و تراز هنر انقلاب است.

منتظری عنوان کرد: بسیج هنرمندان در دوازدهمین سال تشکیل خود توانسته حدود 100 هزار هنرمند ارزشی و دوستدار انقلاب را به خود جذب کند.

وی افزود: با صراحت می‌توان گفت بسیج هنرمندان با 300 انجمن تخصصی و 400 کانون هنری و ادبی بزرگ‌ترین شبکه هنری و فرهنگی کشور بوده که برای مواجه با تهدیدات جنگ نرم آماده‌شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به رویکردهای سازمان بسیج هنرمندان در سال ۹۶ گفت: توجه جدی به رشد و بالندگی فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان در استان‌ها از رویکردهای ما در سال ۹۶ خواهد بود.

وی تصریح کرد: تولیدات عرصه نمایش، نماهنگ، تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی و سرود موردحمایت قرار می‌گیرند که در این راستا پنج گرایش حمایتی بااعتبار سازمان مرکزی و تولید در استان‌ها شکل می‌گیرد.

منتظری بابیان اینکه سال 96 جشنواره فیلم برگزار نمی‌شوداظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت سال 97 در کشور برگزار می‌شود و همچنین تقویت اردوهای جهادی در دستور کار بسیج هنرمندان قرارگرفته است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار