نماینده مردم شاهرود در مجلس با اشاره به اینکه ملت ایران در همه برهه‌ها حضور مسئولانه دارند، معتقد است مردم ما از برخی از کمبودها ناراحت نیستند بلکه از بی عدالتی و حرامخواری به ستوه آمده اند.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۷۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ولادت امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: ملت ایران در همه برهه ها حضور مسئولانه دارند؛ سخن از مردمی است که گوش به فرمان امام(ره) و رهبری بوده و در فراز و نشیب های تلخ و شیرینی روزگار آبدیده شده اند و به شایستگی از جریانات موجود مطلع بوده و سره را از ناسره می شناسند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان این پرسش که چگونه باید حق و پاسخ این ملت همیشه در صحنه را داد، عنوان کرد: قطعا نسخه شفابخش نجات کشور از وضع موجود، تغییر نگاه مسئولان و کارگزاران نظام در اداره کشور و روحیه انقلابی و مدیریت جهادی است و بی شک با اعتقاد به رویکرد اساسی است که می تواند نظام های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را بر محور فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی تدوین و استوار ساخت.

وی اضافه کرد: ایران که امروز کشوری تأثیرگذار در منطقه و بین الملل است به برکت روحیه انقلابی و مجاهدت های خاموش رزمندگان این مرز و بوم به این قله رفیع دست یافته است لذا لازم است بدانیم مردم ما از برخی از کمبودها ناراحت نیستند بلکه از بی عدالتی و حرامخواری به ستوه آمده اند.

حسینی شاهرودی در ادامه با بیان اینکه دولت نیز در عمر 4ساله خود اقدامات مثبتی داشته است، اظهار کرد: سیاست های انقباضی دولت در دو حوزه پولی و مالی موجب کاهش تورم و ثبات نسبی شد که البته با رکود اقتصادی همراه بود همچنین افزایش تولید و صادرات در بخش های نفت و گاز و بازپس گیری بازار نفت جهانی، اجرای طرح تحول سلامت و گسترش خدمات ارزان قیمت بهداشتی و درمانی در سراسر کشور از دستاوردهای مثبت دولت بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید ضعف ها و قوت ها را در کنار هم دید به نقاط ضعف دولت اشاره کرد و یادآور شد: باید دید چرا دولت در صدد اصلاح و کارآمدی نظام بانکی برنیامده و چرا نظام جامع مالیاتی که موجبات عدالت مالیاتی و کاهش فرارهای مالیاتی را فراهم می کرد به اجرا درنیامد که فشار آن بر گرده تولیدکنندگان و طبقات ضعیف سنگینی کند.

وی ادامه داد: چرا دولت ها زیر بار حذف یارانه اقشار پردرآمد نمی روند و چرا اراده ای برای اجرای قانون رفع موانع تولید که بر پایه حمایت از کالای ایرانی بنیان شده و موجب رقابت کالای ایرانی با مشابه خارجی آن در بازار می شود و زمینه های گسترش قاچاق را بر می چیند وجود ندارد و چرا رشد اقتصادی اعلام شده اثری در سفره مردم نداشته است.

حسینی شاهرودی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه کماکان شاهد اجرای سیاست های متضاد اقتصادی در بخش های مختلف هستیم، تصریح کرد: سیاست های درب های باز که مناطق آزاد را در برابر تولید داخلی قرار داده و از اهداف خود دورافتاده و دروازه رسمی قاچاق کالا شده یکی از این موارد تضاد است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: علیرغم دستورات اکید رهبری مبنی بر غیرمشروع بودن واردات کالاهای دارای مشابه داخلی، همچنان مجلس در انتظار عزم دولت جهت ارائه لایحه ممنوعیت ورود این دسته از کالاها به داخل کشور است.

وی افزود: اصل 44 قانون اساسی که در گذشته و حال با ضعف هایی در حیطه عمل همراه بوده موجب شده تا بانک ها و شرکت های دولتی به حالت شبه دولتی یا خصولتی تبدیل شده و کماکان در سیطره دولت ها باقی بماند و از چشم دستگاه های نظارتی و مجلس پنهان شود.

حسینی شاهرودی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اظهار داشت: استان سمنان با وجود ظرفیت های فراوان کشاورزی، معدنی، صنعتی، گردشگری و نیروی انسانی کارآمد نتوانسته جایگاه مناسبی در جدول توسعه کشور به دست آورد و از عدم توازن منطقه ای خصوصا در بین شهرهای شرقی با مرکز استان به شدت رنج می برد.

این نماینده مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه سیاست های غلط همه دولت ها در تمرکز ثروت، قدرت و صنعت در پایتخت و مراکز استان ها موجب کوچ جمعیت از روستاها به شهرها و از شهرها به مراکز استان و کشور شده، یادآور شد: به طوری که رشد جمعیت در برخی شهرهای شرق استان، در 40 سال گذشته منفی و در برخی روستاها موجب تخلیه سکنه شده است.

وی اضافه کرد: استانی که بنا بر اعلام مسئولان استانی، دومین استان از جهت کاهش نرخ بیکاری در کشور معرفی می شود، در شهرهای شرقی آن نرخ بیکاری بیش از 20 درصد بوده که منجر به افزایش فقر و فساد و جرم و آمار فزاینده طلاق در شهرهای شرقی استان شده است.

حسینی شاهرودی در ادامه با اشاره به اینکه در سال های گذشته شاهرود و میامی به بهانه تبدیل شدن به قطب کشاورزی از استقرار صنایع متعدد و اشتغال زا محروم ماند، گفت: با این حال مع الاسف هیچ اقدام موثری برای تقویت کشاورزی نوین، تغییر نحوه کشت، آموزش لازم به کشاورزان و تخصیص اعتبارات برای حمایت صورت نگرفت در حالی که می توانست با رصد و تکمیل زنجیره های مزیت دار اقتصادی در حوزه های کشاورزی، معدنی و صنایع تبدیلی و تقویت صنعت گردشگری موجبات اشتغال پایدار هزاران نفر را فراهم کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس دهم ادامه داد: اندک زیرساخت اقتصادی ایجاد شده در دوران ستمشاهی مثل معادن زغال سنگ و کارخانه قند که بیش از 30هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرده بود در شرف تعطیلی است و کارگران زحمتکش آن یا اخراج شده و یا ماه هاست که از دریافت حقوق و مطالبات خود محروم مانده اند.

وی افزود: فرودگاه مرکز استان با صرف هزینه های دولتی در کوتاه ترین زمان ممکن در حالی ازسوی رئیس جمهور افتتاح شد که تنها فرودگاه عملیاتی استان که 25 سال قبل بدون هیچگونه اعتبار دولتی و صرفا با همت مردم شهرستان ایجاد شد تا بتواند محصولات کشاورزی و باغی خود را که از مطلوبیت بالا برخوردار است به بازارهای جهانی عرضه کند، به خاطر عملیاتی نشدن پایانه صادراتی و استقرار مرز هوایی دچار موانع عدیده ای شده است.

حسینی شاهرودی همچنین تصریح کرد: پروژه خودروسازی که حدود 10 سال پیش و در دولت قبل قرار بود برای کاهش بیکاری فزاینده در شرق استان احداث شود، بین 4شهرستان استان تقسیم شد و در نهایت با نگاه تمرکزگرایانه در طول سال ها، در هفته گذشته شاهد افتتاح صد در صدی آن ازسوی رئیس جمهور بودیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس در ادامه خطاب به روحانی گفت: مردمی که در انتخابات سال 92 با امید رفع تبعیض و بی عدالتی و توزیع و توسعه متوازن بیشترین درصد آرا را در کل استان به شما اختصاص دادند، اکنون بعد از گذشت 4 سال هیچ دستآورد ملموس و پروژه تأثیرگذار که باعث بهبود شرایط مردم باشد و درد بیکاری جوانان را التیام بخشد، شاهد نبودند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در حمله به سوریه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نشان داده که با اینگونه حرف های بیربط و کارهای غلط از میدان به در نمی رود و مردم و مسئولانی که به انقلاب اعتقاد دارند با توکل بر خدا درمقابل تهدیدات عقب نمی نشینند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها