جلسه پیگیری مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، جمعی از کارشناسان ستادی و رئیس اداره کتابخانه‌های اشکذر برگزار شد. در این جلسه بر لزوم پیگیری جدی برای رفع برخی مشکلات ساختمانی کتابخانه‌های شهرستان اشکذر تأکید شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۰۶۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر؛ در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات و کمبودهای کتابخانه‌های اشکذر پس از سه دور بازدید کارشناسی از بهمن‌ماه ۹۳ تا بهمن‌ماه ۹۵ برگزار شد، به وجود برخی مشکلات ساختمانی در چند باب از کتابخانه‌های شهرستان اشاره و مقرر شد در سال جاری نسبت به رفع این نواقص اقدام شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این جلسه رشد چشمگیر همه کتابخانه‌های اشکذر در شاخص‌های نرم‌افزار مدیریتی سپهر را ستود و این پیشرفت را حاصل پیگیری‌های رئیس اداره شهرستان و تلاش و جدیت کتابداران خدوم اشکذر دانست.

وی همچنین بر لزوم شاداب‌سازی هرچه بیشتر کتابخانه‌های شهرستان و بهبود شاخص‌های کیفی در کتابخانه‌های اشکذر به منظور جذب بیشتر اعضا و مخاطبان تأکید کرد.

جلسه بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های شهرستان اشکذر با مصوباتی نیز همراه بود و مقرر شد با همکاری کارشناسان ستادی حوزه‌های مختلف و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اشکذر، این موارد در زمان مشخص شده پیگیری و اجرا شود.

نصب دوربین مداربسته در برخی کتابخانه‌های شهرستان، خرید و اختصاص تجهیزات سخت‌افزاری موردنیاز کتابخانه‌های اشکذر و پیگیری مشکلات عمرانی ساختمان کتابخانه‌های سیدالساجدین(ع) روستای شمسی و مرحوم ذاکری اشکذر، از مصوبات مهم این جلسه بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد کارشناسان عمران، فناوری اطلاعات و امور کتابخانه‌ها در آینده‌ای نزدیک برخی مشکلات ساختمانی و تجهیزاتی را از نزدیک مورد بررسی بیشتر قرار دهند تا در صورت لزوم در اولویت عملیات اجرایی قرار گیرد.

گفتنی است، شهرستان اشکذر هم‌اکنون ۶ باب کتابخانه عمومی دارد که ۲ هزار و ۷۱ نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند. تعداد منابع موجود در کتابخانه‌های این شهرستان نیز ۸۷ هزار و ۵۵۳ نسخه کتاب است.

ارسال نظرات