حجت الاسلام راهداری گفت: اعتکاف در واقع نوعی تزریق معنویت به جامعه است، این ماه نیز نوعی دوری از ظلم و تعدی بوده و جامعه در این ماه و در ایام اعتکاف معنوی می‌شود
کد خبر: ۸۸۴۶۰۹۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
حجت الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، گفت: اعتکاف آثار فراوانی دارد و در آموزه‌های دینی ما به آن بسیار اهمیت و سفارش شده است.
وی ادامه داد: اسلام دین جامعی است که برای تمام نیازهای بشر احکام خاصی ارائه کرده است که یکی از این احکام اعتکاف بوده و این مراسم باید با اصول و قواعد خواص برگزارشود و فرد معتکف هم باید تمام این اصول و قواعد را رعایت کند تا به پالایش روحی و روانی برسد.
حجت الاسلام راهداری با تأکید بر اینکه ماه رجب ماه عبادت و بندگی خدا و مقدمه ای بر ماه‌های شعبان و رمضان است افزود: جوانان ما به امر اعتکاف آشنا هستند و با هدف خودسازی و عبادت جمعی با توجه به معنویت و اخلاق مداری در این امر شرکت می‌کنند؛ شرط اعتکاف آن است که در مکان خاصی همانند مسجد افراد اقامت گزیده و روزه داری و عبادت کنند.
وی بیان کرد: اثر اجتماعی اعتکاف اصلاح جامعه است، اعتکاف در واقع نوعی تزریق معنویت به جامعه است، این ماه نیز نوعی دوری از ظلم و تعدی بوده و جامعه در این ماه و در ایام اعتکاف معنوی می‌شود.
امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به حفظ معنویت حاصل از اعتکاف اظهار داشت: در مراسم اعتکاف ارزش‌های مادی و معنوی بسیاری به دست انسان می‌آید که در صورت غفلت انسان هم از دست می رود؛ اگر انسان به دنبال کسب فضیلت است باید آن را برای خود نگه دارد و هر انسان اهل دلی در نگهداری این سرمایه معنوی تلاش می‌کند.
وی اظهار داشت: زمانی که تقوا باشد در تمام زمینه های سیاسی و اجتماعی موفقیت حاصل می شود، زمانی که تقوا پیشه کنیم و خدا ترس باشیم بحث هایی مانند حقوق‌های نجومی و فساد اداری و کاری را نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید برای طلاب و روحانیان در زمینه اخلاق انجام داد و در جهت بالا بردن سطح معنوی این قشر آثار فراوان دارد حضور آنان در اعتکاف است؛ آنان افراد متخصص در زمینه معنویت افزایی و بیان احادیث و روایات هستند و هر زمانی که کارها به دست متخصصان واقعی نهاده شود کار به درستی انجام شده است لذا حضور روحانیت در این مراسم معنوی اثر گذار بوده و متولیان امر برای بهره مندی بهتر معتکفین از این ویژگی استفاده می‌کنند
ارسال نظرات