حجت الاسلام تدینی گفت: جوانان نیروهای آینده‌ساز ملت هستند و معنویت و خودسازی آنان در اعتکاف سبب می‌شود که چرخه تولید و اقتصاد هم رونق گیرد
کد خبر: ۸۸۴۶۱۰۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان گفت: متأسفانه انسان‌ها در زندگی روزمره و مشکلات آن از خود غفلت کرده‌اند و نیاز به خودسازی درونی دارند که مراسم معنوی و عبادی اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی افراد را فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه معتکفین با به جا آوردن اعمال اعتکاف و ماه رجب خدامحوری را مدنظر قرار داده و با افزایش معنویت، خود را تقویت خواهند کرد افزود: معنویت افزایی و خودسازی باعث می شود مشکلات جامعه کمتر شده، افراد به آرامش برسند و بیشتر به خدا نزدیک شوند.
حجت الاسلام تدینی با تأکید بر این نکته که موضوع اول اعتکاف، فرهنگی است که به واسطه آن افراد با انسان‌هایی جدید، متعهد، خداجو آشنا می شوند، عنوان کرد: این آشنایی و ارتباط در طول زندگی افراد ادامه خواهد داشت و تغیرات مثبت و سازنده‌ای را برای معتکفین به همراه دارد؛ متاسفانه شبکه های اجتماعی در جامعه امروزی ما رسوخ پیدا کرده و ما نمی‌توانیم جلوی این شبکه ها را بگیریم بلکه تنها راه مقابله با این شبکه‌ها آگاه سازی جوانان و آینده سازان انقلاب است.
وی تصریح کرد: جوانان با حضور در این مراسم عبادی و معنوی با شیوه‌های نفوذ دشمنان، ترفندها و توطئه‌های شوم آنها جهت ضربه زدن با نظام و انقلاب آشنا می‌شوند و متولیان امر باید توجه داشته باشند که در این مراسم بیش از هر زمان دیگر برنامه های فرهنگی و آموزشی را به آینده سازان و معتکفین تقدیم کنند.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به این که محیط اعتکاف فضایی آماده برای خودسازی و خودکنترلی است، در این مراسم، تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی و اعتقادی جوانان افزایش می یابد و جوانان با دشمن شناسی، آشنایی با اهداف شوم دشمن و نحوه استفاده صحیح از شبکه های مجازی توطئه های دشمن را خنثی و در گرداب آنها نابود نخواهند شد.
وی اعتکاف را عاملی برای کاهش تخلفات دانست و اذعان کرد: افراد با الگوپذیری از حضرت علی(ع) با رعایت حق الناس و بیت المال بیشتر آشنا و این مهم را در زندگی خود پیاده‌سازی کنند؛ افرادی که عدالت محور باشند و بیت المال را رعایت کنند افرادی موفق در زندگی فردی و اجتماعی هستند و اقتصاد را به توسعه و پیشرفت می‌رسانند.
حجت الاسلام تدینی در پایان یادآور شد: جوانان نیروهای آینده‌ساز ملت هستند که اگر روی معنویت و خودسازی آنها کار شود چرخه تولید و اقتصاد هم بهتر می‌شود.
وی حضور روحانیت در آیین اعتکاف را مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: روحانیت با برگزاری حلقه های معرفتی قدم به قدم گام برداشته و بسیاری از شبهات و فاصله ها را برطرف می کنند و حضور روحانیت در هر برنامه ای معنویت و روشنگری افراد را افزایش خواهد داد.
ارسال نظرات