رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان:

آغاز داوری همایش علمی ـ پژوهشی «ماه‌نشان در امتداد فرهنگ»

داوری آثار رسیده به اولین همایش علمی ـ پژوهشی « ماه‌نشان در امتداد فرهنگ » آغاز شده و تا ٢٤ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۱۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه آثار فاخری به این همایش ارسال شده است، گفت: کار داوری این همایش بر عهده ابراهیم قاسمی، مصطفی جعفری، حسن حسینعلی و علی‌محمد بیانی است.

محسن بهاری افزود: ٣٥ مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت شده و ١٤ عکاس نیز در بخش جنبی این همایش شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به شرایط شرکت در این همایش اظهار داشت: ارسال مقاله به همایش « ماه‌نشان در امتداد فرهنگ » در سطح استانی بوده ولی شرکت در بخش مسابقه عکاسی آن فقط در سطح شهرستان ماه‌نشان بود.

محسن بهاری با اشاره به مراسم اختتامیه این همایش در روز دوشنبه، ٢٨ فروردین سال جاری در شهرستان ماه‌نشان، اظهار کرد: همزمان با این مراسم، نمایشگاه عکس‌های منتخب نیز افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول تعداد نفرات برتر هر کدام از بخش‌های مقاله و عکس را ٥ نفر اعلام کرده و گفت: هدف از برگزاری اولین همایش علمی پژوهشی "ماه‌نشان در امتداد فرهنگ"، اشاعه فرهنگ و هنر اصیل بومی- محلی و شناسایی و ارائه پیشینه فرهنگی، تحولات مربوطه در بستر زمان و ثبت و نگهداری آنها و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر این شهرستان با محورهای مشاهیر، آثار مکتوب، آداب و رسوم، آثار باستانی، تاریخی، جغرافیایی و ... است.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی پیشینه فرهنگی شهرستان ماه‌نشان، شناسایی مشاهیر دینی، علمی، فرهنگی، هنری و ادبی شهرستان از گذشته تا کنون و معرفی آنها، شناسایی و معرفی تاریخ، جغرافیا و ... آثار و بناهای تاریخی و باستانی موجود شهرستان با رویکرد آشنایی و ایجاد گرایش در مردم منطقه نسبت به بناهای تاریخی، معرفی آثار مکتوب به جا مانده و شناسایی شده از پیشینیان شهرستان و ترغیب نسبت به ارائه آثار مکتوب و موجود احتمالی گذشتگان، هویت‌بخشی فرهنگی به شهرستان از طریق شناسایی و معرفی مشاهیر، کتب و آثار تاریخی شهرستان در سطح محلی و ملی، ترغیب و تشویق علاقه‌مندان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر شهرستان و تقدیر از صاحبان مقالات برتر از دیگر اهدافی است که در همایش فوق دنبال می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماه‌نشان با اشاره به اینکه همایش "ماه‌نشان در امتداد فرهنگ"، به صورت استانی برگزار می‌شود، در مورد محورهای اصلی مقالات ارسالی اظهار داشت: مفاخر و مشاهیر شهرستان ماه‌نشان، سبک زندگی(آداب و رسوم رایج در شهرستان شامل خوراک، پوشاک، آئین‌ها، بازی‌ها، ورزش‌های سنتی و ...)، عرصه‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و جغرافیایی شهرستان ماه‌نشان از جمله این محورهاست.

گفتنی است جایزه نفر اول این همایش یک میلیون و پانصد هزار تومان به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر بوده و نفر دوم این همایش نیز مبلغ یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر، نفر سوم مبلغ یک میلیون تومان به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر و نفرات چهارم و پنجم نیز هر کدام مبلغ ٥٠٠ هزار تومان به همراه لوح تقدیر دریافت می‌کنند.

در بخش عکاسی نیز به دو اثر برگزیده هر کدام مبلغ ٢٠٠ هزار تومان به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر اهدا می‌شود، به ٣ اثر برگزیده بعدی نیز هر کدام مبلغ یک‌صد و پنجاه هزار تومان به همراه لوح تقدیر اعطا می‌شود.

ارسال نظرات