دبیر کمیته بین الملل در هشتمین کنگره سلامت در بلایا:
دبیر کمیته بین الملل در هشتمین کنگره سلامت در بلایا، با بیان اهمیت برگزاری این کنگره، به حضور ۱۰ مهمان خارجی در این مراسم سه روزه اشاره کرد.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۶۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، فرین فاطمی، دانشجوی دکترای سلامت در حوادث و بلایا از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر کمیته بین الملل در هشتمین کنگره سلامت در بلایا درباره کمیته بین الملل توضیحاتی را ارائه داد.

 

وی گفت: باتوجه به اینکه کشور ما حادثه خیز است، رتبه 8 از 10 را در مخاطرات طبیعی و حادثه خیز بودن دارد بنابراین خیلی مهم است که فرهنگ ایمنی در حوادث و بلایا در جامعه افزایش یافته و آموزش نیز به مردم رواج داده شود به‌گونه‌ای که خودشان بتوانند در زمان حوادث و بلایا به اقدامات لازم واقف باشند و کمک به حفظ سلامت خود و اطرافیان در زمان بروز حادثه کنند.

 

فاطمی، ادامه داد: شعار کنگره امسال در ارتباط با شناخت خطر در حوادث و بلایا است و این شعار دقیقا مرتبط به چهارچوب سند سندای است که کلا رویکرد جهان را نسبت به حوادث بلایا طی سالهای 2015 تا 2030 بیان کرده و شعار "understanding the risk" را یکی از اهداف مهم خود قرار داده است؛ در حقیقت شعار کنگره نیز از همین هدف گرفته شده؛ در این راستا، اساتید، صاحبنظران و خبرگان، طی جلسات متعدد، محورهای مختلفی را برای کنگره تعیین کردند؛ این محورها در سایت کنگره www.iched.ir در دسترس است و علاقمندان می‌توانند در 16 محور اهداف کنگره را پیگیری کنند.

 

دبیر کمیته بین الملل هشتمین کنگره سلامت در بلایا، تصریح کرد: کمیته بین الملل به عنوان یکی از کمیته‌های نُه گانه کنگره تشکیل شد و هدف آن بیشتر شناسایی خبرگان، صاحبنظران و اساتید این حوزه در سطح بین الملل بوده که صاحب نام هستند؛ اکنون این جستجو انجام شده و اساتید خارج از کشور معرفی شده‌اند؛ طی تماسها و ایمیل‌هایی که با این افراد برقرار شد، برای آنها دعوت نامه ارسال شده؛ درحال حاضر 10 مهمان خارجی از کشورهای سوئد، آلمان، لهستان و ژاپن داریم که حضور آنها قطعی است و دو مهمان امریکایی نیز داریم که حضور آنها بستگی به صدور ویزایشان دارد .

 

فاطمی، بیان کرد: طی دعوتنامه‌ای که برای آنها ارسال شده، محورهای کنگره برای مهمانان خارجی ارسال شده است؛ این افراد بسته به حوزه فعالیتشان اقدام به برگزاری کارگاه، پنل و سخنرانی می‌کنند؛ یکی از سالن‌های همایش رازی به مهمانان خارجی اختصاص داده شده و مقالات به زبان انگلیسی در طی سه روز برگزاری کنگره، ارائه خواهد ‌شود.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم کنگره مانند هفت دوره گذشته بسیار خوب و جامع برگزار شود اما امسال با توجه به اینکه کنگره بسیار هدفمند بوده و از یکسال پیش برنامه ریزی شروع شده، انتظاراتمان بیشتر است.

 

ارسال نظرات