حجت الاسلام خرسند در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
کارشناس مذهبی گفت: تعلقات مادی ما را از خدا دور می کند هر چه به طرف مادیات برویم از خدا فاصله می گیریم. این گونه مراسم ها ما را از زنجیر ها و تعلقات خلاص می کند و باعث می شود ما بتوانیم خود را به خدا برسانیم.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۸۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
حجت الاسلام مجید خرسند کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: با توجه به اینکه در این زمان تعلقات مادی و دنیوی خیلی زیاد شده و دست و پای اکثر افراد را گرفته مراسم معنوی اعتکاف می تواند بسیار راهگشا باشد.

وی افزود: خداوند در ماه رجب و رمضا ن عبادتی به نام اعتکاف را قرار داده که انسانها به خصوص جوانان با سه روز معتکف شدن در مساجد بتوانند از تعلقات دنیوی و مادی خود را جدا کنند.

حجت الاسلام خرسند تصریح کرد: تعلقات مادی ما را از خدا دور می کند هر چه به طرف مادیات برویم از خدا فاصله می گیریم. این گونه مراسم ها ما را از زنجیر ها و تعلقات خلاص می کند و باعث می شود ما بتوانیم خود را به خدا برسانیم.

کارشناس مذهبی با تاکید بر اهمیت نوع برگزاری مراسم اعتکاف اظهار داشت: علاوه بر عبادات فردی برنامه های جمعی و بصیرت افزایی باید جزء برنامه مساجد و مسئولان برای مراسم معنوی اعتکاف باشد. باید بصیرت افراد را در این روزها افزایش داد و سخنرانی ها در قالب دسته های گروهی خیلی می تواند موثر باشد.

ارسال نظرات