مراسم تودیع دکتر انسیه خزعلی ریاست انقلابی دانشگاه الزهرا روز دوشنبه و در کمال تعجب در غیاب خبرنگاران برگزار شد!
کد خبر: ۸۸۴۶۱۹۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، در این مراسم که مجتبی شریعتی معاون وزیر علوم نیز حضور داشت،  خزعلی ضمن بیان اولویتهایی که در روز معارفه خود در سال 91 ذکر کرده بود ،اظهار داشت: نه تنها همه آن اولویتها محقق شده که بابهای بسیار دیگری گشوده شد و چند برابر موارد مذکور انجام و به لطف الهی به نتیجه رسیده است.
وی گزارش تصویری ازبیش از 10 پروژه انجام یافته در دوره تصدی خود را ارائه نمود و گفت:
دانشگاه در زمینه های مختلف مالی، پژو هشی ، آموزشی، فرهنگی و عمرانی پیشرفتهای چشمگیری داشته است که به صورت خلاصه می توان آنرا در چهار بخش ارائه داد:
اول: نظام مند نمودن برنامه های کلان دانشگاه و تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی و نظارت و ارزیابی عملکرد صف و ستاد
 دوم:گسترش فضای دانشگاه از سه مسیر : 1-  ساخت و ساز پیش از 30 هزار متر 2-بازسازی و تغییر کاربری پیش از 10 هزار متر 3 -اقدام تملک بیش از 35 هزار متر
سوم : افزایش چشمگیر و صعودی بودجه دانشگاه چه در بخش اعتبارات  دولتی و چه در بخش اختصاصی که به صورت خاص و همزمان با اخذ مجوز سه شعبه دانشگاه انجام پذیرفته است.
چهارم: ارتقای کمی وکیفی وضعیت آموزشی ، پژوهشی و فوق برنامه به گونه ای که دانشگاه باطی کردن جهشی پله های ارتقا به رتبه 17 در میان دانشگاههای جامع دست یافته و در سطح بین المللی جزء یک درصد برتر  دانشگاههای جهان از نظر استناد دهی قرار گرفته است و به دلیل داشتن عملکرد مناسب و برنامه خوب و مدون کوتاه مدت و بلند مدت در زمره یکی از 16دانشگاه منتخب برای دستیابی به رتبه 200 بین الملل توسط وزارت علوم قرار دارد ، همچنین در حالی که در سال 91 در جایگاه 20 ورزشی قرار داشت با در سال 95 موفق شد  رتبه سوم را در المپیاددانشجویی کسب نماید.
وی همچنین گزارشی تیتروار از بخش های مختلف ارائه و در پایان هر بخش از دست اندرکاران اجرای آن تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد باادامه اجرای برنامه عملیاتی موجود در سالهای آینده دانشگاه به رتبه زیر 10 ارتقا یابد و به چشم انداز خود که دستیابی به جایگاه اول دانشگاههای تک جنسیتی در جهان است دست یابد.
خزعلی اقدامات انجام یافته دردوره تصدی خود را لطف خدا شمرد از مسوولان وزارت علوم که این فرصت خدمت را برای ایشان فراهم کردند تشکر کرد و افزود: امیدوارم ذره ای از دینی که به انقلاب دارم ادا کرده باشم.
 او ضمن ذکر خاطره ای از دیداری که در اوایل ورود امام در معیت عده ای از زنان با امام خمینی داشتند گفت: خدمت امام عرض کردم بگوئید ما برای انقلاب چه کنیم انقلاب به ما عزت و استقلال داد و هرچه برای انقلاب انجام دهیم نمی توانیم حقش را ادا نمائیم.   
 او ضمن انتقاد از اینکه برخی افراد همه مدیران را با اتهام نجومی مورد قضاوت قرار میدهند ازاینکه این امر اعتماد عمومی را خدشه دار می سازد و سرمایه اجتماعی را دچار آسیب می کند ابراز نگرانی کرد و این امر را موجب ظلم به بسیاری از مدیران نظام خصوصا آموزش عالی دانست که به صورت جهادی عمل میکنند و ابراز داشت که نه تنها از حق مدیریت استفاده نکرده وآنرا به نظام بازگردانده است که اگر خسارتی  به صورت ناخواسته از سوی کارشناسی متوجه دانشگاه شده رادر زمان تصدی از هزینه شخصی جبران نموده است. وبا این وجود معتقد است نتوانسته حتی سهم کوچکی از حقی که انقلاب به گردنش دارد را ادا کند. همچنین اظهار داشت ریالی حق ماموریت از دانشگاه دریافت نکرده و با اشاره به سخن علی (ع) استفاده شخصی از  حتی هدایای کوچک را برای مسوولان جائز ندانست
لازم به ذکر است که  فعالیتهای دکتر خزعلی وتحولات جدی دانشگاه و کارهای موفقی که خصوصا در زمینه عمرانی و گسترش فضا و ارتقای علمی دانشگاه صورت گرفته برکسی پوشیده نیست و مسئولان وزارت با وجود اذعان به این امر در ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن فرد دیگری را جایگزین ایشان نمودند.
گفتنی است باوجود تلاش های صورت گرفته برای برگزاری مراسم تودیع بدون مخاطب و بدون دعوت از اقشار،  سالن همایشهای بین المللی دانشگاه الزهرا در حین مراسم تودیع مملو از جمعیت بود و حضار در مقاطع مختلف با کف زدنهای پیاپی سخنان رییس سابق دانشگاه را مورد تایید قرار میدادند. متاسفانه متصدیان اجرای مراسم تودیع این مدیر انقلابی و ارزشی، اجازه ورود نمایندگان خبرگزاریها به مراسم را صادر نکرده و از دعوت ایشان نیز خود داری نمودند!
ارسال نظرات