عشق پدرانه ای که فدای حرم و حریم شد

شهیدی که عشق پدرانه خود را فدای حرم کرد تا گزندی به حریم وطن نرسدو فرزندان ما سایه پدری بر سرشان مستدام باشد.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۹۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر، مردمِ ایران  با واژه دفاع نا آشنا نیستند زمانی که 8 سال پذیرایی  موشک هایی بودندکه گاه و بیگاه بر سرشان فرود می آمد تا از عزیزانشان فقط عکسی به یادگار بر روی دیوار بغض آلود دلشان بر جای ماند.

8 سال برای حریم جنگیدند و اینک برای حرم ...

 حرم امروز در محاصره کفتار هایی است که دیروز قصد حریم کرده بودند و امروز به چهره ای دیگر حرم و یا بهتر بگویم قلب شیعه را نشانه گرفته اند .

وقتی به شهید یزادنی فکر می کنم بی دریغ یاد شعر قیصر امین پور می افتم که می گوید :

 
ما که این همه برای عشق

 

آه و ناله ی دروغ می کنیم

 

راستی چرا؟!...

 

در رثای بی شمار عاشقان

 

که بی دریغ...

 

خون خویش را نثار عشق می کنند

 

از نثار یک دریغ هم

 

دریغ می کنیم؟
 
 
آری بی دریغ ،عشق با شهید یزدانی معنا می گیرد زمانی که برای دفاع از حرم ثار الله در شب شهادت حبیبة الله حضرت زهرا (س) به دیدار حق شتافت.
شهیدی که عشق پدرانه خود را فدای حرم کرد تا گزندی به حریم وطن نرسد تا فرزندان ما سایه پدری بر سرشان مستدام باشد.

مهندس علی یزدانی در دوم شهریور 1357 در روستای کنزق  سرعین  متولد شد اما از شش سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و در محله فلاح تهران ساکن شدند.

علی سال 1376 دیپلم گرفت و سپس برای گذراندن خدمت سربازی به کازرون اعزام شد. وی همچنین در رشته مهندسی صنایع دانشگاه زاهدان تحصیلات خود را ادامه داد. وی بسیار اهل دعا و مناجات بود و به مستحبات اهمیت می‌داد تا جایی که دوستانش به وی لقب علی غفیله داده بودند.

http://www.cheshmalar.ir/sites/default/files/105403_orig.jpg

وی  از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق بود، که به منظور کمک به ارتش و نیروهای مردمی این کشور در امر مبارزه با داعش در عراق حضور یافته بود. شهید یزدانی از مجاهدان و مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت سوم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همراه شهید هادی جعفری طی عملیات مستشاری عراق در مبارزه با عوامل تکفیری داعش در تکریت، به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای یافت‌آباد واقع در میدان الغدیر کنار دیگر شهدا آرام گرفت.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار