رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مطالب فضای مجازی در خصوص انتخابات بر مبنای قانون و با همکاری دستگاه های مربوطه رصد شده و با تخلفات برخورد می شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۲۲۵
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در جلسه کمیته فضای مجازی شورای اطلاع رسانی انتخابات استان افزود: هسته ای با حضور مدیران کل سیاسی و انتخابات استانداری ،‌کمیته امنیتی و بازرسی انتخابات، پلیس فتا، دادگستری و اداره کل اطلاعات برای جلوگیری و برخورد با تخلفات انتخاباتی ، فضای مجازی را به صورت دایم رصد می کنند.
 
وی تصریح کرد: تلاش می شود با رصد این فضا و مواجهه قانونی با تخلفات احتمالی ، به گونه ای برنامه ریزی شود که آشفتگی موجود در فضای مجازی کاهش یافته و این فضا سروسامان گیرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه فضای مجازی نسبت به دوره قبل فعال تر و پویاتر است گفت: با توجه به شواهد و قرائن موجود از جمله عملکرد فضای مجازی در کنار عوامل دیگر،‌ پیش بینی ها حاکی از مشارکت گسترده مردم در انتخابات پیش رو است.
 
وی گفت: در واقع امروز فضای مجازی خود به عنوان یک عامل ارتقاء آگاهی های مردم عمل می کند ضمن آنکه دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری از نظر رای دهندگان بر هم همپوشانی دارند و بر مشارکت کمی و کیفی انتخابات موثر هستند.
 
حسینی افزود: شاهد شکل گیری فضای رقابتی و دو قطبی در عرصه انتخابات هستیم که کارکرد مثبت آن بر مشارکت حداکثری است اما در عین حال این امر آسیب های و تخریب هایی هم در پی دارد که باید در این زمینه مراقبت کرد.
 
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: استانداری به عنوان نماینده عالی دولت مسئول برگزاری انتخابات است اما در عین حال وظیفه تبیین و دفاع از سیاست های دولت را هم دارد . مسئولان موظفند تا زمانی که دولت سر کار است در تبیین و تشریح سیاست ها و عملکردهای آن اقدام کنند.
 
وی با بیان اینکه در این حوزه نیز لکنت زبان نخواهیم داشت ، افزود: دولت های دیگر بیش از آنچه انجام داده اند اطلاع رسانی کرده اند اما در دولت یازدهم این اطلاع رسانی ها بسیار کمتر از اقدامات و تلاش های صورت گرفته است.
 
حسینی اظهار کرد : امروز در حوزه فضای مجازی و نیز واقعی خطوط برجسته ای از تخریب و تهمت نسبت به دولت و سیاست های آن وجود دارد.
 
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی نیز با توجه به گستره آن در بین مردم برای پاسخگویی و خنثی سازی این مباحث بهره برد در حالی که امروز بسیاری از اقدامات برجسته دولت در فضای مجازی نقطه ضعف آن القا می شود و برخی در داخل همه این فرصت های بدست آمده را تهدید جلوه می دهند که برجام یکی از آنها است.
 
وی گفت: در مواجهه با نهضت تبلیغات غیر واقعی و سیاه نمایی ها که منجر به کاهش اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی جامعه می شود، باید اقدامات و سیاست های دولت را به روشنی تبیین کرد.
 
حسینی عنوان کرد : بدین منظور کمیته فضای مجازی شورای اطلاع رسانی استان  تشکیل شده  و در این راستا نسبت به تولید محتوا و انتشار آن اقدام می شود.
 
با توجه به چهار میلیون و 500 هزار واجد شرایط اخذ رای در استان بیش از 9 میلیون تعرفه اخذ رای ویژه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان منتقل شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها