خبرهای داغ:
مدير مسجد مقام و شبستان‌هاي مسجد مقدس جمكران خبر داد

حضور بيش از 2700 معتكف خواهر و برادر در مسجد مقدس جمکران

مدير مسجد مقام و شبستان‌هاي مسجد مقدس جمكران گفت: امسال ۱۲۵۰ نفر برادر و حدود ۱۵۰۰ خواهر در مسجد مقدس جمكران معتكف شدند كه برادران در مسجد امام علی(ع) و خواهران در قسمتی از مسجد فاطمه زهرا(س) مستقر هستند.
کد خبر: ۸۸۴۶۲۷۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
حضور بيش از 2700 معتكف خواهر و برادر در مسجد مقدس جمکران
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض ماه رجب و شروع مراسم اعتکاف، به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای معتکفین در مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار کرد: امسال ۱۲۵۰ نفر برادر و حدود ۱۵۰۰ خواهر در مسجد مقدس جمکران معتکف شدند که برادران در مسجد امام علی(ع) و خواهران در قسمتی از مسجد فاطمه زهرا(س) مستقر هستند.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران در تبیین برنامه‌های شب اول اعتکاف بیان کرد: در ابتدا به نمایندگی از تولیت این مکان مقدس خیرمقدم و خوش آمدگویی به معتکفین داشتیم، سپس بیان احکام، مناجات خوانی، سحری و در آخر نماز جماعت صبح برگزار شد.

حسین آبادی در ارتباط با برنامه‌های کلی ایام اعتکاف به برنامه‌هایی از قبیل حلقه‌های معرفت، بیان احکام، مسابقه کتابخوانی و طرح مبلغین کتاب ویژه خواهران اشاره و اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با بحث مراقبه، محاسبه نفس و خلوت گزینی در مراسم اعتکاف سعی شده با کار فرهنگی که داخل مسجد انجام می‌شود معتکفین در این چند روز بیشتر به مراقبه و محاسبه نفس بپردازند.

وی تصریح کرد: اعتکاف رجبیون سال ۹۶ با همکاری مسجد مقدس جمکران و ستاد برگزاری اعتکاف برگزار می‌شود و مقدمات آن در مسجد مقدس جمکران از حدود ۱۵ روز پیش آغاز شده و با مباحث عمرانی همچون ارتقاء سیستم تهویه مسجد فاطمه زهرا(س)، احداث چند مکان وضوگیری برای زیر زمین مسجد خواهران و کارهایی از این دست همراه بوده است.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران با اشاره به افزایش ۲۰۰ نفری ظرفیت خواهران در مراسم اعتکاف سال ۹۶ اظهار کرد: امسال معتکفین مسجد مقدس جمکران از اقصی نقاط کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، اهواز، کرمان، آذربایجان، تهران و خراسان رضوی حضور دارند.

حسین آبادی در تشریح برنامه‌های روزانه این ایام گفت: برنامه‌های ما هرروز قبل از اذان صبح با بیان احکام و مناجات خوانی آغاز می‌شود و تا نماز جماعت صبح و قرائت ادعیه بعد از نماز ادامه دارد؛ همچنین دراین ایام بعد از نماز جماعت ظهر و مغرب و عشا مراسم مدیحه سرایی و سخنرانی با حضور حاج حسن اخباری و سید محسن بنی فاطمه انجام خواهد شد.

وی مباحث کلی و فرهنگی این ایام را بحث کتابخوانی، حلقه‌های معرفت و بیان احکام عنوان کرد و افزود: در قسمت مراسم سخنرانی در خدمت بزرگوارانی همچون حجج اسلام میردامادی، حیدری کاشانی و آیت الله فاضل لنکرانی خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار