جمعی از معتکفین زاهدانی علت حضور خود در مراسم معنوی اعتکاف را نزدیکی بیش از پیش به خداوند عنوان کردند و گفتند: لحظات معنوی اعتکاف، جزء بهترین و ناب ترین لحظات زندگی انسان به شمار می رود
کد خبر: ۸۸۴۶۲۷۳
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، روزهای ایام البیض اعتکاف فرصتی است تا در حریم امن الهی خود را از زنجیرهای گناه رها و در گوشه‌ای به‌ دور از دنیای مادی با خدای خود عاشقانه نجوا کنیم
برهمین اساس امسال نیز همچون سالیان گذشته آیین این مراسم معنوی در بیش از 70 مسجد در استان سیستان وبلوچستان برگزار شد بگونه ای که معتکفان سه روز خود را میهمان کوی دوست کرده و در گوشه‌نشینی خود، دل‌ها را برای حیاتی دوباره صیقل می دهند.
گنجعلی یکی از معتکفین دانشگاه آزاد زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اعتکاف بهترین فرصت نزدیکی و درد و دل با خداوند است، اظهار داشت: این سه روز اعتکاف فرصتی ارزشمند است تا به دور از زندگی و مشغله‌های روزمره یا مسائل دنیوی به هدف آفرینش خویش فکر کرده و از خداوند طلب بخشش کنم.

وی با اشاره به اینکه امسال سومین باری است که لایق حضور در مراسم اعتکاف شده است، گفت: هر ساله شور و شعف من برای شرکت در این مراسم بیشتر از سال قبل می شود.
فریفته دیگر معتکف دانشگاه آزاد نیز با بیان اینکه اعتکاف گامی در جهت تزکیه نفس است، افزود: بیان حس و حال حضور در اینگونه مراسمات در گفتن وصف نمی شود به اعتقاد من این لحظه‌ها بهترین زمان‌های زندگی در دنیا به شمار می رود.
این معتکف زاهدانی که برای چهارمین سال متوالی در مراسم اعتکاف حضور دارد، ادامه داد: اعتکاف نیز مانند بسیاری از مراسمات معنوی نظیر حج و نماز جمعه روحیات انسان را جلی داده؛ همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و بصیرتی نیز در چنین محافلی خود زمینه ساز ارتقای افکار جوانان و دانشجویانی است که در این برهه از زمان دشمن برای آنها نقشه های شومی در سر پرورانده است.

پودینه دیگر معتکفی است که در گفت وگو با خبرنگاربسیج انگیزه حضور در این مراسم را نزدیکی بیش از پیش به خداوند متعال عنوان کرد و گفت: در روایات نیز به شرکت در چنین مراسماتی تاکید شده بر همین اساس برای نزدیکی به خدا و دور شدن از تعلقات دنیوی هر سال در مراسم اعتکاف حضور پیدا می کنم؛ حضوری که تاثیرات معنوی آن را در زندگی روزمره خود احساس می کنم.
آتنا معتکفی که برای اولین بار در مراسم اعتکاف حضور پیدا کرده نیز به خبرنگار ما گفت: سه روز در خانه خدا مهمان هستیم در این روزها احساس می کنم به خدا نزدیکتر هستم.
وی با بیان اینکه تعریف اعتکاف و حس و حال معنوی آن را از دوستانم شنیده بودم، افزود: امیدوارم هرسال لایق حضور در چنین مراسم باشکوه و معنوی باشم زیرا چنین محافلی به انسان انرژی مضاعف می دهد.

حضور بیش از 7هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال
مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار بسیج از استان سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف امسال با حضور بیش از هفت هزار معتکف در استان در حال برگزاری است، اظهار داشت: امسال این مراسم معنوی در افزون بر 60 مسجد سیستان و بلوچستان برگزار شده است.
حجت الاسلام عیسی بزمانی اعتکاف را پرورش جسم و جان و آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت برشمرد و گفت: روزه به عنوان ارزشمندترین عبادت، اقامت به مدت سه روز در مسجد و خواندن نماز از مهمترین شروط معتکفان به حساب می آید.
گفتنی است آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز از 22 تا24 اردیبهشت مصادف با 13 تا 15 رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان نیز در حال برگزاری می باشد

ارسال نظرات