استاندار زنجان:

تمامی دستگاه ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سهیم هستند

تمامی دستگاه ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سهیم هستند و باید پاسخگو باشند و در این زمینه دستگاه های قضایی، انتظامی، اجرایی و غیره همه مسئول هستند.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۵۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با جمعی از اصناف و بازاریان استان زنجان گفت: نهاد بازار، ریشه دارترین تشکل اجتماعی و مدنی در کشور محسوب می شود.

اسدالله درویش امیری افزود: جایگاه قدیمی و تاریخی بازار، یک پایگاه اجتماعی قدرتمند محسوب می شود و اهمیت حفاظت از آن در جامعه انکار ناپذیر است؛ به طوری که بازار در کشور دارای هویت و ماهیت معنوی بوده و امروز بازارهای کشور ثبت ملی و برخی ثبت جهانی شده اند.

وی در ادامه اظهار داشت:برای حمایت از تولیدات داخلی، بازاریان کشور باید تحرک و حمایت لازم را انجام دهند و البته پیش از آن نیز تولید کنندگان کشور باید کالای با کیفیت و دارای توان رقابت تولید و ارایه کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: تمامی دستگاه ها در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سهیم هستند و باید پاسخگو باشند؛ به طوری که نباید اینگونه باشد که دولت مجوزی بدهد، اما دستگاه های دیگر کارشکنی کنند و ممانعت نمایند و در این زمینه دستگاه های قضایی، انتظامی، اجرایی و غیره همه مسئول هستند.

اسدالله درویش امیری افزود: استفاده مناسب از منابع آبی، یکی از مهم ترین برنامه های کشور در این راستا بوده که هدف‌گذاری تجهیز و استفاده از سیستم های نوین آبیاری در ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان صورت گرفته و تاکنون ۱۴ هزار هکتار از این رقم، محقق شده است.

وی در ادامه گفت: در گذشته واردات گندم از محل دلارهای نفتی و با استفاده از ثروت کشور به میزان ۶ میلیون تن در سال ۹۲ صورت گرفته بود که با خودکفایی کشور در تولید گندم، دولت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است و ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد برای کشاورزان در این راستا ایجاد شده است‌.

استاندار زنجان تصریح کرد: درطول 11 ماهه سال ۹۴ درآمد گمرک استان ۷۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که این میزان در سال گذشته به ۱۱۸ میلیارد تومان رسیده است. همچنین صادرات استان در سال ۹۴ به میزان ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که این رقم نیز در سال گذشته به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اسدالله درویش امیری خاطر نشان ساخت: در استان زنجان هدف گذاری گازرسانی به ۳۶۰ روستا در سال های اخیر صورت گرفته بود که هم اکنون به ۱۶۰ روستا به صورت کامل گازکشی شده و روستاهای دیگر نیز پیشرفت ۸۵ تا ۹۰ درصدی دارند.

وی افزود:بین سال های ۷۴ تا ۸۴ میزان اشتغال‌زایی کشور سالیانه ۶۰۰ هزار شغل بوده که این رقم بین سال های ۸۴ تا ۹۱ به سالیانه ۷۰۰ هزار شغل در کشور رسیده است. همچنین در استان زنجان از 8 هزار شغل متزلزل صیانت شده و ۴ هزار و ۸۰۰ شغل جدید نیز ایجاد شده است.

اسدالله درویش امیری با اشاره به اینکه، برای استقرار 3 نیروگاه مهم با مشارکت شرکت هیوندای کره جنوبی، یک سرمایه گذار چینی و شرکت طرح و تولید مپنا در استان انعقاد قرارداد شده و پیگیر بازگشایی فاینانس برای آنها هستیم، تصریح کرد: اگر کارشکنی و ایجاد مانع و مشکل در مسیر فعالیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در استان مشاهده شود، پیگیری و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

استاندار زنجان در ایان خاطر نشان ساخت: 50 میلیون دلار شرکت آرین توتون سرمایه گذاری شده که با تحقق طرح توسعه آن که هم اکنون در حال انجام است، سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری جدیدی در این واحد تولیدی محقق می شود. همچنین 2 هزار شغل جدید بعد از احداث فاز دوم این واحد محقق خواهد شد که به این ترتیب، خط تولید این شرکت از 3 خط به ۱۱ خط ارتقاء پیدا کرده و اشتغالزایی آن از ۳۳ نفر به ۸۰ نفر افزایش یافته است.

ارسال نظرات