سید تقی کبیری گفت: واردات خودروهای خارجی به گونه‌ای جهت دهی می‌ شود که استقلال اقتصادی را از بین می‌برد که افزایش وابستگی و تهدیدات خارجی را در بردارد.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۰۳
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: طبیعی است در بحث واردات خودروهای خارجی حساب و کتابی صورت نگیرد اقتصاد کشورمان دچار آسیب می‌شود. ورود بی رویه خودروهای خارجی به ویژه مدل‌های بالا و فاقد کیفیت با اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

وی با بیان اینکه باید از استراتژی جایگزینی واردات خودروهای خارجی استفاده کنیم افزود: باید به جای روی آوردن به واردات صنایع از کشورهای صنعتی از فراورده ها و تولیدات داخلی استفاده کرد که صنایع خودرویی لازم را در داخل تولید نمایند.

کبیری بیان داشت:  واردات خودروهای خارجی به گونه‌ای جهت دهی می‌ شود که استقلال اقتصادی را از بین می‌برد ، افزایش وابستگی و تهدیدات خارجی را در بردارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: واردات خودروهای خارجی موجب از دست دادن خودکفایی و خوداتکایی می‌شود لذا باید صنعتی شدن و کیفی کردن صنعت خودروهای داخلی را از طریق جایگزینی واردات خودروهای خارجی دنبال شود تا از این طریق بتوانیم در جهت تحقق استقلال کامل اقتصاد و اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

ارسال نظرات