خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی تبیین کرد:
رشته فرهنگ جهاد، راه اندازی شد تا جلوی تهمت ها و نسبت های ناروا به قرآن، دین و مکتب اهل بیت(ع) گرفته شود و با پژوهش ثابت شود سخن این بزرگوران از هر لحاظ پاک و منزه است.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۰۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
ماموریت های رشته تخصصی فرهنگ جهاد و شهادت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی در جمع طلاب و فضلای حوزه به موضوع تأسیس رشته «فرهنگ جهاد و شهادت» و هدف از تأسیس آن اشاره کرد و گفت: تأسیس رشته تخصصی فرهنگ جهاد و شهادت در حوزه یکی از فعالیت های بسیار خوبی بود که از سوی مدیر حوزه های علمیه صورت گرفت و لازم است از همه کسانی که در این عرصه برای تأسیس این رشته تلاش کردند، تقدیر کرد.

وی عنوان کرد: دوره های تخصصی فلسفه، کلام و دیگر رشته ها در گذشته به اجرا در آمد و شاهد ثمرات خوبی دراین رشته ها بودیم، امیدواریم با راه اندازی  رشته «فرهنگ جهاد و شهادت» شاهد ثمرات و تلاش های طلاب در این زمینه مخصوصاً در عرصه پژوهش باشیم.

این استاد حوزه با بیان این که  هدف از راه انداز این رشته، تربیت طلبه در عرصه فعالیت پژوهشی و مقابله با هجمه هایی که علیه جهاد و شهادت می شود عنوان کرد: اکنون چه آمریکای‌هایی که به قرآن توهین می کنند و آتش می زنند و چه داعشی ها و وهابیهایی که از قول پیامبر(ص) حدیث  علیه جهاد جعل می کنند، به دنبال آن هستند ثابت نمایند کدام دین صلح و آرامش را به ارمغان می ‌آورد و چه دینی یا آیینی آدم کشی را ترویج می‌کند؟!

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در پاسخ به چرایی توهین به قرآن از سوی آمریکایی ها و عوامل آنها افزود: چون در قرآن سخن از جهاد و مبارزه با ظلم آمده است، جبهه استکبار و ایادی آنها مانند داعش و وهابیت و رژیم آل سعود نمی خواهند ظلم ستیزی ترویج شود.

 مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) قم در پاسخ به چرایی تأسیس رشته «فرهنگ جهاد و شهادت» گفت: توطئه و مقابله ای که علیه دین در حال اتفاق افتادن است هجوم به فرهنگ جهاد و شهادت است و این رشته راه انداز شد تا به مقابله با این هجمه ها بپردازد.

وی گفت: گر چه در گذشته فعالیت های خوبی در عرصه جهاد و شهادت انجام شده است، اما آن فعالیت ها بیشتر جنبه تبلیغی و ترویجی داشت و این رشته راه اندازی شد، تا جلوی تهمت ها و نسبت های ناروا به قرآن، دین و مکتب اهل بیت(ع) گرفته شود و با پژوهش ثابت شود، سخن اهل بیت(ع) از هر لحاظ پاک و منزه است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی با بیان اینکه تفکر سکولار انواع و اقسامی دارد اظهار داشت: مقوله جدایی دین از سیاست و ربط نداشتن جنگ به دین  هرکدام یک نوع تفکر سکولاری است و تفکری که معتقد است دین از سیاست جدا نیست و سخن دین در موضوع جهاد و امنیت و مسائل نظامی چیست را باید حوزه در عرصه پژوهش تبیین کند و راه‌اندازی رشته تخصصی جهاد و شهادت ناظر به همین موضوع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها