دبیر فنی جشنواره ملی عکس وقف:

برگزار جشنواره ملی عکس «وقف»

پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف و ثمرات آن» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۳۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر فنی جشنواره ملی عکس وقف گفت: پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف و ثمرات آن»، در دومین سال متوالی توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار می‌شود.

بهزاد شکوری افزود: یكي از ابزارهاي تبليغ و ترويج فرهنگ وقف برپايي جشنواره‌‌هاست به طوریکه برگزاري جشنواره در رشته‌هاي مختلف فرصت تعامل با فعالان و نخبگان عرصه‌هاي مختلف فرهنگي هنري را ايجاد می‌کند که با مشاركت قشرهاي مختلف آثار فاخري با موضوع وقف، توليد خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه توسعه و ترويج فرهنگ وقف در بين اقشار مختلف جامعه است از این رو از سال 1390 اقدام به برگزاري جشنواره «وقف، چشمه هميشه جاري» کرده است.

شکوری، اهداف اجراي اين طرح را ايجاد يك نگرش دقيق و جديد نسبت به وقف از جنبه هنري، شناسايي و استفاده از ظرفيت هنرمندان عرصه هنر در موضوع وقف و ارتقاء و توسعه فرهنگ وقف در جامعه و ايجاد شور و نشاط در بين جامعه هنري نسبت به پرداختن به مقوله وقف عنوان کرد

وی تصریح کرد: پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف و ثمرات آن»، در دومین سال متوالی توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار می‌شود به طوریکه این جشنواره با هدف شناساندن و معرفی بناهای موقوفه ماننـد حوزه‌های علمیه و بیمارستان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و زیارتگاه‌ها، احیاء و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه، نذورات در مناسبات مذهبی، خیرات و کمک به نیازمندان و ایتام، درمان بیماران در بیمارستان های موقوفه، کمک هزینه‌های درمانی و تحصیلی، کمک و باز‌سازی مراکز درمانی، کمک و یاری به محرومان با رویکردی مثــبت و حمایتــی و با توجه به خلاقیت عکاس هر عکسی که به نوعی موضوع وقف را در خود داشتــه بــاشد، است.

وی با بیان اینکه 20 فروردین‌ماه 96 آخرین مهلت ارسال آثار بود، ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا 20 اردیبهشت‌ماه تمدید شده است از این‌رو علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق بارگذاری در سایت جشنواره به نشانی www.oghaffestival.ir و پر کردن فرم شرکت در جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای مجاز به شرکت در جشنواره هستند، عنوان کرد: عکس‌ها می‌تواند با دوربین عکاسی دیجیتال حرفه‌ای و یا با دوربین تلفن همراه گرفته شده باشد و هر عکاس مجاز به ارائه ۱۰ عکس در جشنواره است.

شکوری با اشاره به اینکه اعلام نتایج و برگزاری اختتامیه جشنواره در خردادماه امسال انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بزرگترین ضلع عکس باید دو هزار پیکسل، با حجم کمتر از ۲ مگا بایت و با فرمت jpg ذخیره شود.

وی با بیان اینکه در پایان عکس‌های منتخب در نمایشگاه به صورت کتابی چاپ خواهد شد، گفت: جوایز برندگان نفرات اول تا سوم به ترتیب تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ سه میلیون تومان، دومیلیون و یک میلیون خواهد بود و برای هر عکس راه‌یافته به نمایشگاه مبلغ 100 هزار تومان حق تألیف پرداخت خواهد شد و از چند عکاس شایسته نیز تقدیر به عمل می‌آید.

ارسال نظرات