خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن گفت: با اینکه بیشتر مردم بندرترکمن اهل سنت هستند و مردم اهل سنت نیز در این ایام مراسم اعتکاف ندارند اما آمار معتکفان نسبت به سال گذشته با رشد بیش از 40 درصدی همراه بوده و به 180 نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۷۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت‎الاسلام جعفر کوهستانی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار بسیج، مراسم معنوی اعتکاف را یک فرصت و سرمایه عظیم دانست و اظهار داشت: اعتکاف یک نقطه آغاز برای کسانی است که می‎خواهند برای خود یک برنامه معنوی داشته باشند و به سوی معنویت حرکت کنند.
وی با بیان اینکه حضور بیش از 800 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف نشانه استقبال و حضور پرشور مردم در این مراسم معنوی است، گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم باید برنامه‎ریزی لازم برای برگزاری بهتر مراسم اعتکاف انجام شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن با بیان اینکه امسال علاوه‎بر یک مسجد شهری دو مسجد روستایی شهرستان ترکمن نیز میزبان معتکفان هستند، یادآور شد: با اینکه بیشتر مردم بندرترکمن اهل سنت هستند و مردم اهل سنت نیز در این ایام مراسم اعتکاف ندارند اما آمار معتکفان نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد رشد داشته است.
جعفری تعداد معتکفان شهرستان بندرترکمن در سال گذشته را 120 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: امسال تعداد معتکفان در مسجد شهری بندرترکمن 120 نفر و در دو مسجد روستایی 60 نفر است که در مجموع تعداد معتکفان شهرستان بندرترکمن به 180 نفر رسیده است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرترکمن بیشتر معتکفان را از نوجوانان و جوانان دانست و تصریح کرد: با توجه به حضور پرشور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف و همچینن برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید مراسم معنوی اعتکاف  با برنامه‎ریزی بیشتر و هدفمند برگزار شود.
وی با تأکید بر اینکه بصیرت‎افزایی معتکفان در مراسم اعتکاف مورد توجه باشد، متذکر شد: با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری یکی از اهداف ما در مراسم اعتکاف بصیرت‎افزایی است که در قالب جلسات سخنرانی، حلقه‎های معرفتی، و ... به این مهم پرداخته می‎شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها