خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کردکوی؛

اعتکاف عامل احیای سنت نبوی و علوی است/ حضور بیش از 800 معتکف در مساجد کردکوی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف عمل کردن به فرمان خداوند، پیامبر (ص) و ائمه (ع) است، گفت: مراسم معنوی اعتکاف موجب احیای سنت نبوی و علوی می‎شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۷۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت‎الاسلام غلامحسین محمودی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف، اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف آثار و برکات بسیاری برای معتکفان و جامعه دارد.
وی با بیان اینکه اعتکاف تداعی کننده عبادت جمعی و فردی است، گفت: مراسم معنوی اعتکاف با برپایی نماز جماعت، دعاهای دسته‎جمعی، تلاوت قرآن کریم و ... یک عبادت جمعی و با راز و نیاز و اعمال مستحبیو ... یک نوع عبادت فردی است که انسان در عبادت جمعی می‎آموزد چگونه جمعی زندگی کنند و جامعه را بسازند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف جایی برای تفکر است، خاطرنشان کرد: معتکف در خصوص اینکه از کجا آمده است و به کجا خواهد رفت اندیشه و تفکر می‎کند که با این کار خود برای آخرت آماده کند.
محمودی با بیان اینکه اعتکاف از دو چهره، نگاه به آینده و گذشته برخوردار است، گفت: معتکف با توبه و استغفار می‎تواند گذشته خود را جبران کند و با دعا و توسل آینده خود را بسازد.
وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف عمل کردن به فرمان خداوند، پیامبر (ص) و ائمه (ع) است، ابراز کرد: مراسم معنوی اعتکاف موجب احیای سنت نبوی و علوی می‎شود و شادی خداوند، پیامبر(ص)، ائمه (ع) و رهبر معظم انقلاب را به همراه دارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کردکوی با بیان اینکه 15 مسجد شهرستان کردکوی پذیرای معتکفان است، اذعان کرد: امسال بیش از 800 نفر از مردم کردکوی در مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند.
محمودی از برگزاری مراسم اعتکاف در 13 مسجد روستایی شهرستان کردکوی خبر داد و بیان کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف در 10 روستای شهرستان کردکوی در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 655 نفر از مردم کردکوی در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند، افزود: امسال حضور مردم کردکوی در مراسم معنوی اعتکاف با رشد 30 درصدی همراه بوده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار