مادر شهید رادمهر با بیان اینکه در رأس همه امور ایمان، تقوا قرار دارد، تاکید کرد: دلمان باید برای جامعه اسلامی بسوزد، دلمان باید نگران اسلام و فرهنگ اسلامی باشد.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۷۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،محمود رادمهر جانشین عملیات لشکر 25 کربلا، سال1360 دیده به جهان گشود و اردیبهشت 1395در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم در «خان طومان» سوریه توسط تروریست های تکفیری به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

 

حمیدرضا هراسانی، مسئول بسیج هنرمندان استان مازندران و محمدفوقی، مسئول ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان به دیدار مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر رفتند.

عقیله ملازاده سورکی، مادر شهید  مدافع حرم محمود رادمهر در این دیدار با اشاره به دغدغه های امروز خانواده ها درخصوص تربیت فرزندانشان و اینکه درمعرض آسیب های ناشی از تکنولوژی های نوین قرار دارند، عنوان داشت: مسائلی که امروز مطرح است اینکه بچه های ما دختران و پسران ما از لحاظ فرهنگی در چه سطحی قرار بگیرند و این خیلی مهم است.

 

وی با بیان اینکه در گذشته برای تبادل فرهنگ ها خیلی مشکل داشتند و همانند امروز به راحتی از طریق فضای های مجازی، نشریات، رسانه های گروهی و ...اطلاعات منتقل نمی شوند، افزود: در گذشته از وجود قاریان قرآن و محدثان حدیث و از طریق شعر و ادب برای انتشار خبر استفاده می کردند و این ابزار نقش بسیار اساسی برای انتشار خبر داشتند.

 

ملازاده سورکی ادامه داد: امروز اینطور نیست خیلی از مسائل راحت تر انتقال پیدا می کنند اما کمتر توجه می شود. امروز سرگرمی ها بیشتر شده مشغولیات بچه ها بیشتر شده و به آن صورتی که باید و شاید مورد تعلیم قرار بگیرند، نمی گیرند و این به کوتاهی پدر و مادر و اولیای مدرسه برمی گردد.

 

وی با اشاره به اینکه نسل جوان امروز به خانواده و محیط مدرسه و دانشگاه نگاه می کنند که چه فرهنگی در آنجا اعمال می شود، گفت: آینده کشور در دست جوانان است اگر چه زمان انقلاب و جنگ را درک نکردند ولی اینها ذخیره مملکت و نظام هستند و راه و روش درست که مغایرت با اصول و فرامین الهی نداشته باشد و منافاتی با آنچه که خدا در قرآن می فرماید نداشته باشد را باید به آنها آموخت.

 

مادرشهید رادمهر با اشاره به وصیت پیامبراسلام(صلی الله علیه وآله وسلم) «إِنِی تَارِکٌ فِیکُمُ الثِّقْلَیْنِ کِتَابَ­ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی»  اظهار داشت: وجود این دو منبع بزرگ در رشد فرهنگ و مبانی فکری افراد تاثیر بسزایی دارد و هر که به این دو تمسک جوید، مشکلاتش مرتفع خواهد شد.

 

ملازاده سورکی اذعان داشت: در طول چندین سال شاهد این بوده که شهید محمود از لابلای خطبه های امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) فنون نظامی را بیرون می کشید. عواملی که موجب پیروزی علی(علیه السلام) در جنگ های متعدد بود یا در شکست های غزوات پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم)  که امیرالمومنین(علیه السلام)  در نهج البلاغه به آن اشاره می کند را مطالعه می نمود و تمام عوامل شکست و پیروزی را استخراج می کرد و هدایت آتش را از این طریق انجام می داد.

 

وی با بیان اینکه بهترین منابع برای رسیدن به کمال و سعادت در اختیار ما مسلمانان قرار دارد، گفت:  الهی فکر کردن مهم است . اگر طرز تفکر مکتبی و الهی را فراموش کنیم و روحیه بلند اسلامی را از دست  بدهیم ممکن که در ظاهر امر پیشرفتی داشته باشیم اما در باطن آن تلاش های ما هیچ ارزش معنوی ندارد و یک ارزش دنیایی دارد و به گفته شاعر « کاخ دانش گر همه از سنگ و پولاد سازیم  ریزد و لرزد گر از ایمان پی و بنیان ندارد.»

 

مادر شهید رادمهر با بیان اینکه در رأس همه امور ایمان، تقوا، یقین و تسلیم و به فرموده علی (علیه السلام) در نهج البلاغه در مرحله آخر«عمل به علم » قرار دارد، تاکید کرد:  دلمان باید برای جامعه اسلامی بسوزد، دلمان باید نگران اسلام و فرهنگ اسلامی باشد. مقصود ما کسب رضایت خدا باشد.

 

وی پیامبران به ویژه پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم)  و معصومین (علیهم السلام) را بهترین وسیله هدایت و ارشاد دانست و گفت:  با پیروی از دستورات دین، می بینیم که در این مسیر خدا کمکمان می کنند و این را در طول زندگی به فرزندان خویش تفهیم کردم و در روند  پیشرفت تربیت دینی فرزندان موثر بوده است.

 

ملازاده سورکی به فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد امام سجاد(علیه السلام) کوی طالقانی ساری محل زندگی خانواده شهید رادمهر که به تازگی تاسیس شده و مزین به نام مبارک این شهید والامقام است اشاره کرد و خواستار حمایت از فعالیت های این کانون شد.

 

وی ضمن قدردانی از زحمات آقای حجت رمضانی مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید محمود رادمهر، گفت: تلاش شود از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، راهکارهایی که موجب تقویت فعالیت های این کانون می شود و تاثیر در جذب جوانان منطقه دارد، ارائه گردد.

 

به گزارش شبستان ،محمد و علی دو یادگار شهید مدافع حرم محمود رادمهر هستند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها