خبرهای داغ:
بیش از ۱۲۴ هزار و ۲۴۰ گردشگر در تعطیلات نوروز از آران و بیدگل بازدید کردند که نسبت به سال گذشته افزایش ۸۸ درصدی داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۲۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل ، پایان تعطیلات نوروزی سوت پایان مسافرت ها را نیز به صدا درآورد؛ تعطیلاتی که به سرعت سپری شده و آمارها از افزایش سفرهای مردم در نوروز ۹۶ حکایت دارد.

آران و بیدگل که در سال‌های اخیر با در اختیار گرفتن جایگاه سوم استان از نظر تعداد آثار تاریخی و ملی ثبت شده بعد از کاشان و اصفهان مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، به نظر می‌رسد در سال ۹۶ با استقبال گردشگران روبه رو بوده است.

خطب شکن آمارها و اقدامات دستگاه‌های مسئول در بخش خدمات سفر شهرستان را جویا شده است تا عملکرد و ارزیابی آنان از نوروز ۹۶ در آران و بیدگل را بررسی کند.

افزایش ۸۸ درصدی بازدید گردشگران

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر آران و بیدگل درباره‌ی آمار گردشگران در تعطیلات نوروز اظهار کرد: بیش از ۱۲۴ هزار و ۲۴۰ گردشگر از ۲۶ اسفندماه تا ۱۳ فروردین سال جاری از آران و بیدگل بازدید کردند.

جواد صدیقیان با مقایسه‌ی این آمار نسبت به نوروز سال ۹۵ اضافه کرد: ورود مسافران نوروزی در مقایسه با سال گذشته که ۶۶ هزار نفر بوده ۸۸ درصد رشد داشته است.

وی حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) با حدود ۳۳ هزار زائر، شهر زیرزمینی نوش آباد با بیش از ۲۵ هزار نفر و مرنجاب با بیش از ۲۱ هزار گردشگر را در صدر انتخاب‌های مسافران نوروزی از میان جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان معرفی کرد.

 

براساس آماری که صدیقیان عنوان کرد، مدارس آموزش و پرورش با ۳۱ درصد، امام زاده محمد هلال(ع) با بیش از ۲۹ درصد و کویر مرنجاب با ۱۶ درصد جایگاه‌های اول تا سوم اسکان مسافران در شب را به خود اختصاص دادند.

صفر شدن آمار تصادفات منجر به فوت برای دومین سال

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان در تشریح فعالیت‌های این نهاد در نوروز ۹۶ عنوان کرد: اداره راه با تعطیلی کارگاه‌های راه‌سازی در مسیر عبور مسافران نوروزی، تعامل با پلیس راه برای گشت‌های نامحسوس، نظارت بر نحوه‌ی ساخت و سازعمومی، ارگان‌ها و شهرداری‌ها سعی در ایجاد رفاه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی داشته است.

 

مجتبی آراسته به کشیک نیروهای راه‌داری در طول نوروز اشاره کرد و گفت: آمار تصادفات جاده‌ای منجر به فوت در محورهای مواصلاتی شهرستان با کمک و تعامل دستگاه‌های اجرایی برای دومین سال متوالی به صفر رسید.

وی کیفیت خدمات رسانی اداره‌ی تحت مدیریت خود را مطلوب دانست و تصریح کرد: بازخوردهایی که از مسافران گرفته شده است نشان از رضایت آنان از وضعیت راه‌های آران و بیدگل دارد.

اسکان بیش از ۵ هزار نفر در مدارس

دبیر ستاد اسکان فرهنگیان آران و بیدگل از افزایش ۱۴ درصدی اسکان مسافران نوروزی در محل های اسکان فرهنگیان شهرستان در مقایسه با نوروز سال گذشته خبر داد.

به گفته‌ی محمود منصوری از ۲۹ اسفندماه تا ۱۳ فروردین ۹۶ حدود ۵ هزار و ۵۰۰ مسافر در ۲۵ محل اسکان فراهم شده  در شهرستان مستقر شدند.

 

وی با اشاره به اهمیت ماندگاری مسافر در شهر افزود: نوروز ۹۶ از نظر مدت اقامت مسافران ۱۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را شاهد بودیم که این نشان از ظرفیت بالای گردشگری در شهرستان است.

مرنجاب صدرنشین حوادث نوروزی

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در خصوص عملکرد تیم امداد و نجات این جمعیت در تعطیلات نوروز به خطب شکن گفت: ۱۰ ماموریت جهت امداد رسانی به حوادث منطقه گردشگری مرنجاب از ابتدای تعطیلات تاکنون به وسیله‌ی پایگاه امداد و نجات هلال احمر آران و بیدگل انجام گرفته است.

مجید طاهری اضافه کرد: هفت مورد تصادف و واژگونی خودرو نیز در این ایام رخ داد که ۹ نفر به بیمارستان منتقل شده و مابقی سرپایی درمان شدند.

 

وی با بیان این که بیشتر این حوادث به تصادف و واژگونی خودروها اختصاص داشته است علت اصلی آن را عدم آشنایی گردشگران با وضعیت منطقه‌ی کویری مرنجاب عنوان کرد.

طاهری هم‌چنین به عملیات امداد و نجات چهار گمشده مرنجاب اشاره کرد و افزود: عملیات نجات به وسیله‌‌ی سه تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر آران و بیدگل، نیروی انتظامی و محیط بانان انجام و گمشدگان سرانجام پس از ۳۶ ساعت سرگردانی در منطقه چاه چرخی نجات پیدا کردند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار