به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی:

رونمایی از کتاب «بیر کاسا سو» اثر فاخر شاعر نیری

به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی از دو کتاب «بیر کاسا سو» و «جام ناتمام» نوشته روزبه صمدی و محمد سخنور رونمایی شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۳۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز،به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی عصر شعر و خاطره و رونمایی از دو کتاب «بیر کاسا سو» و «جام ناتمام» نوشته روزبه صمدی نیری و محمد سخنور برگزار شد.

این مراسم با مشارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، تیپ چهل مستقل پیاده ارتش، بسیج هنرمندان استان و حوزه هنری استان اردبیل در تالار جابرعناصری حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل ضمن خیرمقدم به حاضران هفته هنر انقلاب اسلامی را فرصتی مناسب برای پرداخت به همه ابعاد هنر دانست و افزود: خاطره نگاری، شعر وداستان گونه دیگری از هنر است که ظرفیت نشان دادن ارزشهای والای دینی و انقلابی را دارد.

رجبی افزود: حوزه هنری استان اردبیل آمادگی آن را دارد که خاطرات و رشادت دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالهای دفاع مقدس را در قاب خاطره به کتاب تبدیل کند تا این خاطرات ارزشمند برای نسل های آینده حفظ وحراست شود.

در ادامه این مراسم امیر مختاری فر، فرمانده تیپ چهل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هنر نقش بسیار پر رنگ و تاثیر گذاری درسالهای دفاع مقدس داشت افزود: شور و هیجانی که هنرمندان درسالهای دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل ایجاد کردند فراموش نشدنی بود.

فرمانده تیپ چهل پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صدای ماندگار و حماسی حاج صادق آهنگران به عنوان هنرمند هرگز از یادها نخواهد رفت.

در ادامه امیر مختاری فر به بیان خاطراتی از امیر شهید سپهبد صیادشیرازی پرداخت.

سخنرانی واحد، مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس و سرهنگ دشتی مدیر سازمان بسیج هنرمندان استان و شعرخوانی تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت و اجرای موسیقی «صدای ماندگار» با موضوع دفاع مقدس از تولیدات حوزه ه هنری استان اردبیل به وسیله سعید قرابانی از بخش های دیگر این مراسم بود.

در پایان این مراسم از 2 کتاب «جام ناتمام» از آثار محمدزارعی و «بیرکاسا سو» اثر روزبه صمدی نیری رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار