خبرهای داغ:
توقیف محموله میلیاردی قاچاق در شهرضا، تقدیر رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان از عملکرد پلیس اصفهان، دستگیری سارقان حرفه‌ای داخل خودرو، شناسایی ۹۶۰ فقره گواهینامه‌ دارای نمره منفی در اصفهان ازجمله اخبار مهم انتظامی استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است
کد خبر: ۸۸۴۶۵۷۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اصفهان اظهار کرد: سختی‌های کار در نیروی انتظامی قابل‌مقایسه با هیچ شغلی نیست.

مهدی تشکری از تأمین امنیت نوروز و انتخابات به‌عنوان دو وظیفه سنگین نیروی انتظامی یادکرد و گفت: عملکرد پلیس استان در نوروز امسال بسیار خوب بود و امیدواریم وظیفه امنیت انتخابات را نیز به‌خوبی پشت سر بگذارد.

وی به ارتقای میزان سلامت اداری کارکنان نیروی انتظامی در بسیاری از شاخص‌ها طی سال 95 نسبت به سال 94 اشاره و اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده توجه ویژه فرماندهی انتظامی استان به آموزش و آگاه‌سازی کارکنان خود است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان نظامی استان اصفهان بابیان اینکه در سال 95 بیشترین کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای نیروهای انتظامی برگزارشده است،‌گفت: برپایی این‌گونه کلاس‌ها و دوره‌ها در کاهش آسیب‌ها و تهدیدات برای نیروها و مصون‌سازی آنان و خانواده‌هایشان تأثیر بسیار شایانی خواهد داشت.

تشکری، بابیان اینکه نیروهای انتظامی برخلاف سایر نیروهای مسلح به دلیل ارتباط بیشتری که با مردم و بدنه جامعه دارند وظایف سنگین‌تری نیز بر عهده آنان است، تأکید کرد: این افراد باید مراقب رفتار، اعمال و حرکات خود بوده و اجرای قانون را در عین اقتدار همراه با رأفت و مهربانی انجام دهند.

وی پیشگیری از بروز تخلف را اولویت اول سازمان قضائی نیروهای مسلح استان عنوان و اظهار کرد: بر همین اساس تمامی قضات این سازمان آماده هرگونه و تعامل با همه نیروهای مسلح و ازجمله نیروی انتظامی در خصوص آموزش و آگاه‌سازی نیروها در جهت افزایش رضایت‌مندی مردم و ارتقای روزافزون عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

* سارقان حرفه‌ای داخل خودرو دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار کرد: پس از اعلام شکایت‌هایی به پلیس مبنی بر سرقت داخل خودرو، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ کارگاه ستار خسروی گفت: کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات پلیسی یکی از سارقان را شناسایی و هنگام سرقت از یک سواری پراید دستگیر کردند.

وی بابیان اینکه این سارق به سرقت 400 میلیون ریال اموال داخل خودرو با همدستی فرد دیگری اعتراف کرد، گفت: همدست متهم دستگیر و پرونده در این خصوص تشکیل و به‌منظور پیگیری روند مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

رئیس آگاهی اصفهان خاطرنشان کرد: سارقان بیشتر خودروهایی را فاقد تجهیزات ایمنی و دزدگیر بودند را در محل‌های کم تردد، شناسایی و اقدام به سرقت می‌کنند که در این زمینه به شهروندان توصیه می‌شود هنگام ترک خودرو دقت کنند که درب‌ها و شیشه‌ها کاملاً بسته و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ‌مخفی، قفل فرمان، قفل‌سوئیچی یا قفل پدال، سایر وسایل تأخیری و بازدارنده مجهز کنند.

* شناسایی 960 فقره گواهینامه‌ دارای نمره منفی در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: مأموران این پلیس در سال 95 تعداد 960 راننده متخلف که گواهینامه آن‌ها دارای حدنصاب نمره منفی بود را شناسایی کردند.

سرهنگ رضا رضایی بابیان اینکه صاحبان این گواهینامه‌ها دارای حدنصاب 30 نمره منفی بودند که طبق ماده‌ هفت قانون رسیدگی به تخلفات اخطار کتبی برای آن‌ها ارسال شد، گفت: تعداد 960 نفر راننده متخلف برای مدت سه ماه از رانندگی محروم و گواهینامه آنان توقیف شد.

وی ادامه داد: گواهینامه رانندگان متخلف پس از سپری شدن مدت محرومیت، پرداخت جریمه نقدی و سیر مراحل قانونی به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: این رانندگان چنانچه در مدت محرومیت اقدام به رانندگی کنند به‌منزله رانندگی بدون گواهینامه برای آن‌ها محسوب شده و برابر با مقررات علاوه بر توقیف وسیله نقلیه آن‌ها به مراجع قضائی جهت اجرای مقررات اعم از جریمه و حبس معرفی خواهند شد.

* یک کشته در تصادف تریلر با خودروی سواری

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: مأموران پلیس‌راه اردستان-اصفهان از برخورد یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا با سواری سایپا در محور اردستان مطلع و به محل اعزام شدند.

سرهنگ حسین پور قیصری گفت: سواری سایپا در این حادثه با کامیون اسکانیا به‌شدت برخورد و متأسفانه راننده 33 ساله آن جان خود را از دست داد.

وی در مورد علت این حادثه اظهار کرد: کارشناسان پلیس‌راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توانانی راننده سایپا در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی اعلام کرده‌اند.

سرهنگ پورقیصری از رانندگان خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کرده و هر موقع احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشتند در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

* 3 میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اظهار کرد: مأموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حمید امیرخانی در این رابطه توضیح داد: در بازرسی از این خودرو 600 کیسه مواد عطاری و خواروبار خارجی فاقد مدارک مثبتِ گمرکی کشف شد.

وی با اظهار اینکه ارزش این محموله‌های کشف‌شده توسط کارشناسان مربوطه 3میلیارد ریال اعلام‌شده است، گفت: راننده کامیون در این خصوص دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطرنشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می‌زند که از تمام مردم تقاضا می‌شود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها