در جلسه مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مطرح شد؛
مدیرکل اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی گفت: توسعه فرهنگ وقف و گسترش این سنت حسنه در حوزه‌های خدمت رسانی راهکاری موثر در حل مشکل محرومان و کاهش فقر در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۶۴
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی به منظور گسترش تعاملات با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و گفت وگو کرد.

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه کمیته امداد توانمندی مددجویان را در اولویتهای کاری خود قرار داده است، گفت: خودکفایی و توانمندی محرومان مهمترین اولویت کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 44 هزار خانواده در سطح استان از حمایت‌های کمیته امداد به صورت مستمر و غیرمستمر برخوردار هستند، تصریح کرد: پرداخت مستمری، تامین جهیزیه، مسکن، درمان ،خدمات فرهنگی و آموزشی، خودکفایی و غیره از جمله خدماتی است که این نهاد به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می کند.

وی ضمن تشکر از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: اوقاف و امور خیریه نهادی است که همواره در جهت ترویج و توسعه شعائر اسلامی جامعه تلاش می کند و یکی از این سنت‌های اصیل اسلامی سنت حسنه وقف است.

وی در ادامه به احیاء و گسترش امر خداپسندانه و حیات‌بخش وقف اشاره کرد و گفت: اگر وقف در حوزه خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان جامعه گسترش پیدا کند خواهیم توانست بسیاری از مشکلات و محرومیت‌ها را از بین برده و به اهداف مشترک برسیم.

وی افزود: نیاز است از پتانسیل‌های سایر سازمانها و ارگانها از جمله اوقاف و امور خیریه استان که تعامل خوبی با این نهاد داشته است در راستای خدمت رسانی به قشر بی درآمد و کم درآمد استان استفاده کنیم.

حجت الاسلام سید محمدباقرحسینی اراکی مدیرکل اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی در این جلسه کمیته امداد را نهادی خدمت رسان و امین مردم دانست و افزود: امدادگران کمیته امداد استان مرکزی اخلاق مداری، حسن رفتار و خدمت صادقانه به محرومان را در سر لوحه کاری خود قرار دادند که شایسته تقدیر است.

وی افزود: مهمترین علت ضرورت توجه به وقف در جامعه، محرومیت زدایی، مبارزه با فقر، بصیرت افزایی و ارتقای فرهنگ معنوی و اسلامی است.

وی در پایان گفت: همکاری با کمیته امداد و حل مشکل اقشار نیازمند یک وظیفه همگانی است و کمیته امداد می‌تواند از ظرفیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، در کمک به محرومان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی خود استان استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات