معاون اقتصادی اداره اقتصاد و دارایی زنجان:

فرمانداری ها در شناسایی مزیت های اقتصادی و اولویت های سرمایه گذاری شهرستان نقش مهمی دارند

فرمانداری ها در شناسایی مزیت های اقتصادی و اولویت های سرمایه گذاری شهرستان خود نقش مهمی دارند و لزوم مشارکت فعال آن ها در جلسات کارگروه نیز شایان توجه می باشد.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۰۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اقتصادی اداره اقتصاد و دارایی زنجان در اولین جلسه کارگروه مدیریت و راهبری توسعه اشتغال پایدار گفت: ایجاد اشتغال در کشور و اهمیت آن علاوه بر توجه دولت در این خصوص، لزوم همکاری سایر قوا(قوه مقننه و قضائیه) را نیزمی طلبد و در بررسی شاخص های کارایی دولت، افزایش رشد اقتصادی،پایین بودن نرخ تورم و پایین بودن نرخ بیکاری مد نظر می باشد.

حمیدی افزود: طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد و در استان زنجان 9.7 درصد می باشد و استان زنجان بعد از استان های مرکزی،سمنان و همدان به لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: مصوبه کارگروه مدیریت و راهبری توسعه اشتغال پایدار در تاریخ 20 شهریور ماه سال1395 توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مرکز به تصویب رسیده و علاوه بر هدف مردمی کردن اقتصاد و حداکثر سازی مشارکت اقتصادی و بهره گیری موثر از ظرفیت های عظیم جمعیت فعال کشور و بهره برداری موثر از مزیت های نسبی و رقابتی مناطق ،با هدف ایجاد و توسعه اشتغال پایدار تنظیم شده است .

حمیدی تصریح کرد : دبیرخانه کارگروه به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان محول شده و تاکنون 3 جلسه در سال 1395 برگزار گردیده و طی آن مصوباتی جهت اجرای آنها توسط دستگاههای اجرایی و عضو کارگروه و اعلام آن به دبیرخانه کارگروه تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه،جهت پیشبرد اهداف برنامه عملیاتی کارگروه ، لزوم همکاری و مشارکت فعال اعضای این کارگروه مد نظر می باشد، اظهار داشت : فرمانداری ها در شناسایی مزیت های اقتصادی و اولویت های سرمایه گذاری شهرستان خود نقش مهمی دارند و لزوم مشارکت فعال آن ها در جلسات کارگروه نیز شایان توجه می باشد.

در ادامه جلسه مفاد بسته حمایت از توسعه اشتغال پایدار و مصوبات 3 جلسه برگزار شده درسال 1395 برای اعضای حاضر در جلسه تشریح شد.

گفتنی است، اولین جلسه کارگروه مدیریت و راهبری توسعه اشتغال پایدار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال 1396، به منظور همفکری و هم افزایی جهت تدوین برنامه کارگروه مدیریت و راهبری توسعه اشتغال پایدار درسال 1396 و احصاء برنامه ها و اقدامات دستگاه های اجرایی در راستای توسعه اشتغال پایدار و "بسته حمایت از توسعه اشتغال پایدار" در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان برگزار شد.

ارسال نظرات