برگزاری جلسه توجیهی هدایت تحصیلی دانش آموزان در سجاسرود

به منظور هدایت تحصیلی مطلوب جلسه توجیهی هدایت تحصیلی دانش آموزان سجاسرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۱۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس آموزش و پرورش منطقه سجاسرود در این جلسه با بیان اینکه مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در هدایت تحصیلی دانش آموزان نقش بسزایی دارد، گفت: هدایت تحصیلی امری ریشه ای و بنیادی است که نیازمند مشارکت آحاد جامعه ، اولیا و مسئولین است و تنها آموزش و پرورش متولی این امر نیست.

محمد کرد افزود: هدایت تحصیلی در مجموع شامل ۱۰۰ امتیاز می باشد که براساس ملاک ها و عواملی همچون نظر دانش آموز به میزان ۱۰ درصد، نتایج عملکرد تحصیلی به میزان ۳۵ درصد، نتایج آزمون های مشاوره ای به میزان ۳۰ درصد، نظر معلم ها به میزان ۱۰ درصد، نظر والدین به میزان ۵ درصد، نظر مشاور به میزان ۱۰ درصد تعیین می گردد.

سیف اله صبوری معاون پرورشی نیز دراین جلسه در خصوص عملکرد کمیته هدایت تحصیلی منطقه گفت: برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مدارس، اولیا و مشاوران در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان، برنامه ریزی برای اجرای آزمون، هماهنگی با مدیران هنرستانها جهت بازدید و معرفی مشاغل و نظارت و پیگیری انتقال دانش آموزان از جمله برنامه ها و اقدامات کمیته هدایت تحصیلی می باشد که در حال اجرا می باشند .

درادامه جلسه در خصوص مسائلی مانند توزیع فرم های هدایت تحصیلی ، نرخ ترک تحصیل و علل آن ، راه های پیشگیری از ترک تحصیل و نحوه ادامه تحصیل دانش آموزان و هدایت آنها به رشته های مختلف بحث و تبادل نظر گردید .

ارسال نظرات
آخرین اخبار