مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۱۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: 13 میلیون و 673 هزار و 68 قطعه طیور طی سال گذشته در کشتارگاه‌های طیور این استان کشتار شد.

محمد رشید کرمی افزود: از این تعداد کشتار طیور در سطح استان زنجان، 27 میلیون و 964 هزارو 697 کیلوگرم نیز وزن لاشه‌های سالم بود که به لحاظ بهداشتی و بیماری بدون مشکل روانه بازار مصرف شده بود.

وی اظهار داشت: 18 هزار و 143 قطعه با 343 هزار و 754 کیلوگرم وزن لاشه‌های ضبطی بود.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: یک میلیون و 645 هزار و 495 تعداد اندام‌های ضبطی از طیور کشتار شده بود.

کرمی افزود: هر کدام از کشتارگاه‌های استان یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی دارند که قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار بر این عملیات نظارت ویژه دارند.

وی تاکید کرد: مصرف کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید مرغ‌های بسته بندی شده‌ای که دارای تاریخ انقضا، تولید و کنترل هستند، توجه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف غیربهداشتی و یا عرضه فراورده‌های خام دامی غیرمجاز مورد را جهت بررسی با شماره تلفن 1512 اداره‌های دامپزشکی استان زنجان اطلاع دهند.

گفتنی است، استان زنجان دارای 2 کشتارگاه دام و چهار کشتارگاه طیور است.

ارسال نظرات