خبرهای داغ:
سومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز پنج شنبه ( 24 فروردین ماه) آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۱۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲


501 نفر تا ساعت 14 امروز داوطلب ریاست‌جمهوری شدند/ غرضی: روحانی در دوره قبل 3 درصد رای داشت/ از کاندیدای 90 ساله تا فردی که برای سوژه خنده آمده است!
سومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز پنج شنبه ( 24 فروردین ماه) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از دانا سومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز پنج شنبه ( 24 فروردین ماه) آغاز شد.

نام نویسی از داوطلبان شرکت در این انتخابات از ساعت 8 صبح الی 18 بعد ظهر در محل ستاد انتخابات  کشور انجام خواهد شد.

بر اساس جدول زمابندی منتشر شده از سوی ستاد انتخابات کشور نیز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تا 26 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

طبق ماده 35 قانون انتخابات کشور انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:

1_ از رجال مذهبی، سیاسی.

2_ ایرانی‌الاصل.

3_ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.

4_ مدیر و مدبر.

5_ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.

6_ مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

همچنین به گفته مسئولان ستاد انتخابات کشور واجدان شرایط باید در زمان ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار، در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده و اقدام به تکمیل فرم های پیش بینی شده کنند. 

جدول زمانبندی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور به فرمانداران

96/1/22

ثبت‌نام از داوطلبان

96/1/22 تا 96/1/26

رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

96/1/27 تا 96/1/31

انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور

96/2/6 تا 96/2/7

تبلیغات انتخاباتی نامزدها

96/2/8 تا 96/2/27

اخذ رأی

96/2/29

اخذ رأی در مرحله دوم در صورت لزوم و الزاماً جمعه هفته بعد

96/3/5

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت 96 به طور همزمان برگزار خواهد شد.

در این گزارش که لحظه به لحظه در حال بروز رسانی است، تمامی رویدادهای خبری و حاشیه ای سومین روز نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمده که در ادامه می خوانید:

نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی پیش آغاز شده و تعدادی افراد با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در حال انجام فرآیند ثبت نام خود هستند.

طبق اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تا پایان روز دوم ثبت نام نیز تعداد 287 داوطلب شامل 13 زن و 274 مرد در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی بعمل آورده اند.

ساعت ۸-۹ صبح:

نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از دقایقی پیش آغاز شده و تعدادی افراد با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در حال انجام فرآیند ثبت نام خود هستند.

فردی به نام ناصر متولد ١٣٣٧ هم با ۱۸ فرزند و 5 همسر صبح امروز اعلام کاندیداتوری کرد! وی می گوید اگر رییس جمهور شود از هرگونه محوله تریاک به کشور جلوگیری نخواهد کرد چراکه تریاک داروست

دختر بچه‌ای که میخواهد رییس جمهور شود

فردی با حضور در وزارت کشور می گوید: ثبت نام ریاست جمهوری طبق قانون شرایط سنی ندارد به همین دلیل آمده تا دختر خردسالش را در انتخابات ثبت نام کند!

ساعت ۹-۱۰:

فردی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد و گفت: به نام گراز آمده ام.
 
وی ادامه داد: ایران 5 سال دیگر تبدیل به کویر می شود؛ اگر تایید شوم برای جلوگیری از این اتفاق برنامه دارم.
 

دقایقی پیش فردی با شعار "استقلال" وارد ستاد انتخابات کشور شد و در پاسخ به سوالی در خصوص برجام گفت: اصولا هیچ اعتقادی به برجام ندارم و نمی خواهم حتی یک کلمه راجع به آن صحبت کنم.

حضور هاشمی‌طبا برای ثبت نام در انتخابات

سید مصطفی هاشمی‌طبا با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد. هاشمی‌طبا در دولت‌ دوم و سوم وزیر صنایع و  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت ششم و هفتم بوده‌ است. او همچنین مدتی رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود.

داوطلب ریاست جمهوری: امکان ترور من وجود دارد

دقایقی پیش فردی لاهیجانی با تحصیلات فوق لیسانس تربیت بدنی به ستاد انتخابات وزارت کشور آمد و گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه، ایران به رئیس جمهوری جنگ طلب نیازمند است و من همان فرد مورد نظر هستم.

وی ادامه داد: اگر تایید صلاحیت شوم و مردم به من رای دهند، انتقام پدرم را از ترامپ می گیرم. وی در خاتمه افزود: امکان ترور من وجود دارد.

 

رکورد پیرترین کاندیدای ریاست‌جمهوری شکسته شد

 پیرمرد 89 ساله‌ای با حضور در ستاد انتخابات کشور کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

محمد برجسته که بازنشسته نهاجا است، با حضور در وزارت کشور برای حضور در رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

ساعت ۱۰-۱۱:

هاشمی‌طبا: کاندیدای پوششی روحانی نیستم

مصطفی هاشمی‌طبا که صبح امروز برای ثبت‌نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفته بود، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: هرچند روحانی اقدامات موثر و منطقی در راه رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران انجام داد اما بنده فکر می‌کنم امروز باید اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران مورد تجدیدنظر قرار گیرد و اقدامات مناسبی صورت گیرد.

وی در خصوص این که در صورت تایید صلاحیت به نفع چه کسی کناره گیری می کنید گفت: به نفع خودم.

هاشمی‌طبا در پایان تاکید کرد که کاندیدای پوششی روحانی نیست.

 

ثبت نام ۶۰ داوطلب در سومین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۰

در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و تا ساعت 10 صبح امروز تعداد 60 داوطلب نام‌نویسی کردند.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 18 امروز ادامه دارد.

مشاور نهاد ریاست جمهوری کاندیدا شد

علیرضا رجایی مشاور نهاد ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

ساعت ۱۱-۱۲:

غرضی هم کاندیدا شد

سیدمحمد غرضی یکی از نامزدهای نهایی دوره‌ی قبل انتخابات ریاست جمهوری با حضور در وزارت کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 

ثبت‌نام ۳۵۱ داوطلب در انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۱۱ صبح امروز

در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت 11 صبح امروز، 122 داوطلب برای نام‌نویسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند.

از این تعداد تاکنون 64 داوطلب با ارائه مدارک خود در این انتخابات ثبت‌نام قطعی کردند که از این میان 62 نفر مرد و 2 نفر زن بودند.

 

غرضی در جمع خبرنگاران:  در بقیه هیچ نفعی نمی‌بینم که به نفع‌ آنها کنار بروم

 محمد غرضی وزیر پست و تلگراف و تلفن دولت سازندگی، پس از ثبت نام برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شعار من اجماع ملی و حمله به بیکاری است.

وی افزود: بنده به قانون متعهدم؛ در دوره قبل هم از من پرسیدند که به نفع کسی کنار می‌روید، بنده گفتم در بقیه هیچ نفعی نمی‌بینم.

غرضی در ادامه یادآور شد: من باز هم این مطلب را مطرح می‌کنم؛ اگر کسی می‌خواهد تا آخر نماند یا به نفع کسی کنار بکشد از همین اول کنار برود تا وقت مردم را تضییع نکند.

 

نامزد انتخابات با چهره‌ی ظاهر عجیب و وعده‌ی ۱۰۰ روزه

این فرد پس از ثبت نام گفت: در صد روز اول وعده میدهم حقوقهای نجومی را قطع کنم.

 

ساعت ۱۲-۱۳:

یک دانش آموز دیگر هم کاندیدا شد

حسین امیدی دانش آموز مقطع دبیرستان با ۱۸سال و فرزند یکی از جانبازان جنگ تحمیلی با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور چند وقت اخیر به خانه ما آمده بود،گفت : آقای روحانی در آن روز قول های داد که تاکنون عملی نشده است؛ آیا حق یک جانباز ۷۰درصدی که دو دست خود را فدا این انقلاب کرده این است که امروز ۳ میلیون اجاره پرداخت کند.

سرقت شناسنامه یک داوطلب

یکی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در پاسخ به این سوال خبرنگاران که چرا شناسنامه تان را به همراه نیاورده اید، گفت: شناسنامه ام را دزد برده است؛ برای ثبت نام نیازی به شناسنامه نیست؛ قانون را مطالعه کنید.

 

داوطلبی که زمانی خوشگل بود و امروز سودای ریاست جمهوری دارد

یکی از داوطلبان ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری، در واکنش به ابراز احساسات برخی از خبرنگاران حاضر در ستاد وزارت کشور گفت: در زمان جوانی خیلی خوشگل بودم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شعار خاصی برای کاندیداتوری خود انتخاب کرده اید، گفت: شعار؟ نه شعاری ندارم.

 

 

نیلچی: ثبت نام های زیاد دارای تبعاتی برای کشور است

 علیرضا نیلچی مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: روند ثبت نام ها بخوبی پیش می رود. آمار بالای ثبت نام ها نشان از این دارد که عمده افرادی که ثبت نام می کنند واجد شرایط ذکر شده قانونی نیستند.

وی افزود: شورای نگهبان بعد از اتمام ثبت نام ها بررسی صلاحیت ها را آغاز می کند، افرادی که خودشان را واجد شرایط قانونی می دانند ثبت نام کنند، ثبت نام زیاد دارای تبعاتی برای کشور و صرف هزینه زیاد است.

وی درباره نقص های موجود در قانون انتخابات ریاست جمهوی که موجب افزایش آمار ثبتنام کنندگان شده است، گفت: این خلایی است که وجود دارد و تعداد زیاد ثبتنام کنندگان با توجه به اشکال قانونی اسباب نگرانی همه کسانی است که دل برای کشور می سوزانند.

ساعت ۱۳-۱۴:

بازدید بازرسان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از ستاد انتخابات کشور

در ادامه سومین روز ثبت نام داوطلبان  انتخابات ریاست جمهوری بازرسان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در ستاد انتخابات کشور از  روند ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این ستاد بازدید کردند.

وجود برخی تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی

حسین ذوالفقاری رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخابات کشور پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران درباره نحوه تبلیغات نامزدها در فضای مجازی اظهارداشت: دستوالعمل کاملی درباره تبلیغات در فضای مجازی تهیه شده و به استانها ابلاغ کرده ایم، هر کدام از ستادهای انتخاباتی نامزدها که بنا دارند کار تبلیغاتی انجام دهند باید دقیقا آن کانالی که می خواهند در فضای مجازی ایجاد کنند با شناسه مشخص باشد و این موضوع طبق آن دستورالعمل انجام می شود.

وی افزود: اگر در آن کانال ها مطلبی نوشته شود مسئولیتش مستقیما متوجه آن ستاد انتخاباتی است که دارد کار تبلیغاتی انجام می دهد اما اگر خارج از آن و در سایت و کانال دیگری از این کاندیدا یا ستاد تبلیغاتی اش مطرح شود باید بلافاصله درخصوص آن مطلب اظهارنظر کنند و مشخص شود که این مطلب متعلق به آنها هست یا خیر که اگر آن مطلب مربوط به آنها نباشد باید بلافاصله طی اطلاعیه ای تکذیبیه بزنند.


ذوالفقاری در پاسخ به این سوال که آیا تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی وجود داشته یا خیر گفت: موارد جزئی بوده که از سوی کمیته قضایی رصد شده اند و با تخلفات و جرائم تذکر و برخوردهای لازم صورت می گیرد.

 

نام نویسی ۴۳۹ داوطلب تا ساعت ۱۳ روز سوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در روز سوم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۱۳ امروز نیز تعداد ۱۹۶ داوطلب به ستاد انتخابات مراجعه کردند که از این تعداد، ثبتنام ۱۷۶ داوطلب قطعی شده است.

 

وی با بیان اینکه تا ساعت ۱۳ روز سوم نیز تعداد ۴۳۹ داوطلب نام نویسی کرده اند، گفت: جوانترین ثبت نام کننده امروز ۱۸ ساله و مسن ترین ۸۸ ساله بودند. در مقایسه تعداد ثبت نام کنندگان این دوره انتخابات با دوره یازدهم باید بگویم در دوره یازدهم در روز اول ۷۵ نفر ثبت نام کردند و در این دوره ۱۲۶ نفر، در روز دوم دوره یازدهم ۶۹ نفر ثبت نام کردند و در این دوره ۱۶۱ نفر، در روز سوم دوره یازدهم نیز ۹۹ نفر و در روز سوم این دوره تا الان ۱۹۶ نفر نام نویسیی کرده اند.

 

ساعت ۱۴-۱۵:


داوطلب ریاست جمهوری: ۲۵۱ هزار تومان یارانه می دهم

دقایقی پیش یک ثبت نام کننده ناشناس با ورود به محل سخنرانی ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به خبرنگاران گفت خواهش میکنم مخاطب من شوید تا مسئولان بلندگو را روشن کنند؛ خبرنگاران هم با تشویق مخاطب او شدند؛ این ثبت نام کننده می گوید ماهیانه251 هزار تومان یارانه می دهد و این کار را از طریق چاپ اسکناس توسط بانک مرکزی انجام می دهد؛ او می گوید به هر خانوار ایرانی چندین هکتار شوره زار می دهد تا خیار بکارند و خیار شور کشت کنند.

پاسخ جالب کاندیدای ریاست جمهوری به یک سوال

دقایقی پیش یکی از داوطلبان 80 ساله ریاست جمهوری که متولد سال 1315 بود، پس از ثبت نام به خبرنگاران گفت: در صورت انتخاب شدنم ریشه تمام مشکلات را می کَنم.

وی در پاسخ به این سوال که سوادتان چقدر است، گفت: تا آنجایی سواد دارم که "برو کار کن مگو چیست کار، که سرمایه جاودانی است کار".

 

ساعت ۱۵-۱۶:

دکتر حسن سبحانی، نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی =در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها