جانشین ناحیه مقامت بسیج سپاه میناب:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند بسیج عمومی است/ مبارزه با قاچاق کالا باید هدفمند باشد

جانشین ناحیه مقامت بسیج سپاه میناب گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، مسئولیتی همگانی است که نیازمند بسیج عمومی با تمامی ظرفیت های شهرستان برای حمایت و ترویج فرهنگ استفاده از کالای داخلی است.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۴۷
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛سید حسن فاطمی، پیرامون نامگذاری سال جدید بر مبنای اقتصاد مقاومتی؛ تولید -اشتغال، اظهار داشت: نام‌گذاری مجدد سال جدید به‌عنوان اقتصاد مقاومتی تاکیدی بر ضرورت اجرایی شدن راهکارهای تحقق آن است که با بسیج عمومی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش شود.

وی ادامه داد: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری تشریفاتی نبوده و نبایستی با آن برخورد تشریفاتی در حد تکرار کلامی و یا بنر و تیزر تبلیغاتی صورت پذیرد.

جانشین ناحیه مقامت بسیج سپاه میناب با بیان اینکه نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی باعث ریشه کن شدن بسیاری از معضلات اجتماعی مانند بیکاری، طلاق و دیگر نابهنجاری‌ها در جامعه خواهد بود، گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که ما را در رسیدن به رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند و موجب جهش اقتصادی در کوتاه مدت می‌شود، مبارزه همه جانبه با مقوله قاچاق کالا است.

فاطمی افزود: با توجه به حرام شرعی و قانونی اعلام شدن واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، با بسیج عمومی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های شهرستان باید به صورت همه جانبه و در سطوح مختلف به منظور کاهش قاچاق کالا اقدامات لازم و اساسی صورت گیرد.

مبارزه با قاچاق کالا باید هدفمند باشد/ توجه به تولیدکنندگان داخلی ایجاد اشتغال پایدار را به دنبال دارد

وی در ادامه بیان داشت: بسیج شهرستان میناب در یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۳۴ لیتر مشروبات الکلی با اشرافیت بر مرزهای ورودی و هرگونه تحرک مشکوک در سطح شهرستان از قاچاقچیان کشف و ضبط نمود که از این تعداد شش هزار و ۶۲۴ قوطی و بطری مشروب الکلی از نوع خارجی و  ۳ هزار و ۶۱۰ لیتر مشروب الکلی دست ساز در راستای مبارزه با کالای قاچاق با همکاری مردم کشف و ضبط شد.

جانشین ناحیه مقامت بسیج سپاه میناب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با قاچاق کالا گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید به‌صورت هدفمند و با شناسایی سرباندهای کلان و افراد سود جو برخورد قانونی انجام شود و تنها با خرده فروشان که از این راه امرار معاش خود و خانواده را تأمین می‌کنند، نباید خود را سرگرم کنیم.

فاطمی تصریح کرد: یکی از اثربخش‌ترین روش‌های کنترل قاچاق، ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی است، در صورتی که مصرف کالای داخلی توسط مردم رواج پیدا کند، تقاضا برای کالای قاچاق از بین می‌رود و کارخانه‌های داخلی رونق می‌گیرند که نتیجه آن اشتغال پایدار خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که اگر به تولید کنندگان توجه شود مسئله بیکاری حل می‌شود و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی نیز کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر تولید ملی مبنا قرار گیرد ایجاد اشتغال را به همراه داشته چراکه اقتصاد و تولید داخل زنجیره به هم پیوسته‌ای است که خروجی آن باید اشتغال جوانان باشد و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری سه سال مداوم بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند.
ارسال نظرات