خبرهای داغ:
امام جمعه کردکوی گفت: مردم وظیفه سنگینی به عهده دارند زیرا باید با انتخاب اصلح از ایجاد پشیمانی در آینده جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۱۵
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت‎الاسلام موسی شاعری ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه کردکوی، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در کشور، اظهار کرد: اگرچه نام نویسی انتخابات این روزها به پایان می رسد اما تا پایان مراحل انتخابات، شرایط سخت و نفس گیری برای مردم و دولت ایجاد وجود دارد.
وی با بیان اینکه کار دولت سخت است چون کار اجرایی و روی خط مستقیم حرکت کردن کار سختی است، گفت: مردم نیز وظیفه سنگینی به عهده دارند زیرا باید با انتخاب اصلح از ایجاد پشیمانی در آینده جلوگیری کنند.
امام جمعه کردکوی با بیان اینکه تا زمان برگزاری انتخابات همه مردم در حال تفکر هستند که چگونه از حق رای خود به نحو احسن استفاده کنند، تصریح کرد: مردم باید طوری انتخاب کنند که به کشور خیانت نشود زیرا انتخاب اصلح علاوه بر شخص برای کشور و مردم سودمند خواهد بود.
شاعری با بیان اینکه در این ایام برخی قضاوت ها نگران کننده است، با اشاره به ریزش ساختمان پلاسکو، خاطرنشان کرد: بعد از دو ماه تحقیق و جست و جو در خصوص علت ریزش ساختمان پلاسکو مشخص شد فرو ریختن ساختمان پلاسکو یک معلول بود که ریزش آن علت های متفاوتی دارد و تنها یک شخص عامل ریزش ساختمان پلاسکو نبوده است.
وی با بیان اینکه در پایان عمر دولت ها در برآورد عملکرد رئیس جمهور باید منصفانه قضاوت کنیم، تصریح کرد: اینکه کشور در برخی موارد موفق نیست همه آن به عهده یک شخص نیست.
امام جمعه کردکوی با تاکید بر اینکه باید با رعایت تقوا در خصوص دولت منصفانه قضاوت شود و نقدها عادلانه باشد، متذکر شد: مصرف در کشور ما 10 برابر کشورهای توسعه یافته است، ساعت کار مفید در ادارات کشورمان 30 دقیقه است و یا بسیاری افراد در جایگاهی هستند که تخصص ندارند که همه این موارد نشان می دهد مدیریت در کشورمان کار سختی است.
شاعری با اشاره با تحولات کشورهای منطقه، یادآور شد: اگرچه اوضاع کشور عراق بهتر است اما یمن اوضاع مطلوبی ندارد طوریکه 19 میلیون از مردم یمن گرسنه هستند.
وی با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه، افزود: تحولات سوریه نشان داد که آمریکا طرفدار و حامی داعش است که با به خطر افتادن موقعیت داعش آمریکا به میدان آمد.
 امام جمعه کردکوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هم متعلق به آمریکاست، اضافه کرد: حق با مردم ایران است که شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهند حال آنکه سایر کشورها هم باید مرگ بر آمریکا را تکرار کنند.
وی اذعان کرد: اگرچه عده ای از جمله موساد از حمله موشکی آمریکا به سوریه خرسند شدند و موضع خوبی گرفتند اما آمریکا آگاه باشد این اقدام برای وی گران تمام می شود.
شاعری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، توضیح داد: با آمدن پیامبران عده ای از مردم ایمان نیاوردند و از میان کسانی که ایمان آوردند افراد در درجه ایمان با یکدیگر یکدست و یکنواخت نیستند.
امام جمعه کردکوی با بیان اینکه مردم در ایمان خود یکنواخت نیستند، گفت: خداوند تذکر می دهد که مومنان برای دستیابی به دین خالص تلاش کرده و از شرک، ریا و ... دوری کنند و عبادات خود را با اخلاص و به دور از ریا انجام دهند زیرا انجام عبادت و یا خدمات با ریاکاری شرک است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها