مدیرکل سازمان بهزیستی استان هرمزگان از ایجاد ۱۰۰۰ فرصت شغلی برای معلولان و مددجویان استان هرمزگان در سال ۹۵ خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۲۳
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مهین عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اداره کل بهزیستی هرمزگان توجه به اشتغال و توانمندسازی مددجویان و معلولان در سازمان بهزیستی است که از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان داشت: مساعدت با راه‌اندازی طرح‌های خوداشتغالی و تجهیز و توسعه زمینه‌های کسب و کار مددجو و اشتغال به‌کار (کاریابی) و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از جمله راهکارهای نیل به هدف عالی سازمان که همانا خودکفایی، استقلال و عدم وابستگی به حمایت‌های مالی مستقیم دولت است که از طریق انجام فعالیت‌های ذیل پیگیری می‌شود.

مدیرکل سازمان بهزیستی هرمزگان در ادامه تصریح کرد: شناسایی معلولان و مددجویان توانا و جویای کار در سراسر استان، مصاحبه و مشاورزه شغلی و تشکیل پرونده کار و اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از منابع موجود، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولان و مددجویان، پرداخت یارانه جبران کارایی معلولان به کارفرمایی که اقدام به جذب افراد معلول می‌کنند و همچنین معرفی مددجویان جهت اشتغال به مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان از جمله راهکارهای مناسب جهت تحقق اهداف سازمان است.

عسکری در پایان گفت: در این راستا اداره کل بهزیستی هرمزگان در سال 95 از طریق راه های ایجاد اشتغال مذکور برای بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

 وی ابرازداشت: با عنایت به اینکه سال جاری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است این اداره کل توانمندسازی و اشتغال را جهت جامعه هدف خود در اولویت کاری قرار داده است.
ارسال نظرات