خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان قم:

شهرک صنایع دستی و سوغات در استان قم هنوز بلاتکلیف است/ بانک‌ها هیچ حمایتی از بخش گردشگری ندارند

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: شهرک صنایع دستی و سوغات در استان قم هنوز بلاتکلیف است و باید تکلیف این شهرک به سرعت مشخص شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۶۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
شهرک صنایع دستی و سوغات در استان قم هنوز بلاتکلیف است/ بانک‌ها هیچ حمایتی از بخش گردشگری ندارند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عیسی رضایی با اشاره به پروژه‌های بخش گردشگری در استان اظهار کرد: سال گذشته 10 پروژه را در بخش گردشگری در استان قم با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد تومان به بهره برداری رساندیم.

وی ادامه داد: پروژه‌های بخش گردشگری که سال گذشته در استان قم افتتاح شدند، شامل چهار مجتمع گردشگری و 6 هتل و مهمان پذیر بودند، این واحدها 491 تخت جدید به ظرفیت تخت‌های اقامتی استان افزودند و موجب شدند که 891 شغل در قم به وجود بیاید، همچنین برای جذب سرمایه گذار برای دو منطقه گردشگری در استان قم فراخوان دادیم.  

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: در بخش گردشگری در استان بدون اینکه تسهیلاتی از بانک‌ها دریافت شد، پروژه‌ها به بهره برداری می‌رسد و طی دو سال گذشته بانک‌های استان قم هیچ تسهیلاتی به پروژه‌های بخش گردشگری ندادند.

رضایی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات به پروژه‌های گردشگری استان قم اظهار کرد: سال گذشته در ماه‌های آخر سال یک سری از این پروژه‌ها را برای دریافت 72 میلیارد تومان تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی کردیم، اما بانک‌های استان قم متاسفانه همراهی خوبی با بخش گردشگری نداشته اند.

وی ادامه داد: همراهی نکردن بخش بانکی استان قم با بخش گردشگری یکی از نقاط ضعف این استان به شمار می‌رود، باید سریع تر برای رفع این مشکل در استان قم فکری کنیم. پیشنهاد کردیم که پرداخت تسهیلات در استان قم به بخش‌های مختلف سهمیه بندی شود تا بانک‌های استان ملزم به پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری قم شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: در سال 95، 20 پروژه بخش گردشگری استان را به بانک‌ها در قم معرفی کردیم، اما بانک‌ها هیچ کدام از این پروژه‌ها را برای پرداخت تسهیلات پذیرش نکردند.

رضایی با اشاره به وضعیت بخش صنایع دستی در استان قم اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی را در این بخش داریم، اما تاکنون به اندازه کافی از این ظرفیت‌ها در استان قم استفاده نشده است.

وی ادامه داد: سال گذشته هشت نمایشگاه و بازارچه در مرکز شهر قم برای فعالان بخش صنایع دستی استان برگزار شد، اما فعالان این بخش از این وضعیت راضی نیستید و باید برای فروش بیشتر صنایع دستی در استان قم فکری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: 15 هزار نفر در بخش صنایع دستی در استان شاغل هستند، استان قم در بخشی از هنرهای صنایع دستی در کشور شاخص است. سال گذشته 30 کارگاه را برای دریافت تسهیلات بانکی به صندوق کارآفرینی معرفی کردیم و پیشنهاد دادیم که برای بخش صنایع دستی کمیته ویژه ای در استان قم تشکیل شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر محور توسعه استان قم بخش گردشگری است و باید اعتبارات بیشتری به این بخش تخصیص داده شود. شهرک صنایع دستی و سوغات در استان قم هنوز بلاتکلیف است و باید تکلیف این شهرک به سرعت مشخص شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار