خبرهای داغ:
فعال فرهنگی و اجتماعی در گفتگو با بسیج:
فعال فرهنگی و اجتماعی در خصوص اهمیت فضای مجازی گفت: در جنگ نرم یکی از سلاح های جدید دشمن فضای مجازی است، سلاحی که اعتقادات، ارزش ها و فرهنگ ملت ایران اسلامی را نشانه گرفته است.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۹۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

بابک شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، فضای مجازی در ایران را به عنوان یک چالش بزرگ عنوان و بیان کرد: جنگی که امروزه بر جامعه ایران تحمیل شده به اسم جنگ نرم و بسیار بزرگ تر، خطرناک تر و پیچیده تر و در عین حال مخرب تر از جنگ هشت ساله است چراکه همه تلاش دشمن بر این است تا اعتقادات و ارزش های والای اسلام و انقلاب را از ما بگیرد.

وی افزود: علیرغم وجود کارکردهای خوب فضای مجازی و امکان استفاده مفید و مؤثر از آن در همه ارکان زندگی، متأسفانه برخی از افراد از فضای مجازی تنها به صورت یک فعالیت سرگرم کننده و بعضاً به شکل ناهنجار و گاهی در فضايي مبهم و تاريك استفاده می کنند.

شریفی با اشاره به اهمیت توجه به فضای مجازی از دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب، اظهار داشت: موضوع لزوم توجه به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چنان اهمیت دارد که ایشان در سال های اخیر به این موضوع تأکید فراوان کرده و حتی فرمودند: «اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و اگر من رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی کشور می شدم» و همین فرمایش معظم له، به خوبی اهمیت توجه به فضای مجازی را روشن می سازد.

این فعال اجتماعی خاطرنشان کرد: در صورت مديريت مناسب اين فضا و فرهنگ سازي استفاده درستاز آن و آشنايي مخاطبان فضاي مجازي بالاخص جوانان با عواقب سوء استفاده ناهنجار از اين فضا، قطعاً فضاي مجازي از تهديد به فرصت تبديل شده و مي‌تواند جلوي هجمه فرهنگي بيگانگان را بگیرد و از سويي فرهنگ اصيل و ريشه دار اسلامي و ايراني را به جهانيان شناسانده و در امورات نامناسب آن ها نيز تأثير مثبت برجاي گذارد.

شریفی در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ و امکان اشاعه فرهنگی در فضای مجازی یادآور شد: در مقابل این هجمه فرهنگی دشمنان و بیگانگان، وظیفه هر یک از ما مردم ایران است که حتی اگر اندکی با فضای مجازی آشنایی داشته باشیم، از آن برای اشاعه فرهنگ غنی و ارزش های والای خودمان استفاده کرده و اجازه ندهیم تا هویتمان به دست دشمنان از بین برود.

وی ادامه داد: بي شك جوانان با ايمان و بصير جامعه با عمل به منويات رهبر فرزانه انقلاب در سنگر جنگ نرم نيز همانند جانفشاني‌ها و دلاورمردي‌هاي خود در دوران دفاع مقدس، در شبکه های اجتماعی و فضاهاي مجازي که بهترین امکان را برای ترویج آرمان های بزرگ اسلام و انقلاب فراهم آورده است، از ارزشهای والای این مرز و بوم دفاع خواهند کرد.

ارسال نظرات