خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز طرح اختیاری شدن برگ ارجاع پزشک خانواده در استان فارس خبرداد و گفت: این طرح از ابتدای فرودین ماه امسال اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۸۴۶۹۲۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: از ابتدای  امسال تغییری در اجرای طرح پزشک خانواده استان فارس اتفاق افتاد و  در پی آن برگ ارجاع اختیاری شد.

ایمانیه افزود: اگر شهروندی بیمه بوده و دارای دفترچه باشد همچنان می‌تواند با مراجعه به پزشک خانواده از خدمات این طرح استفاده کند و در صورتی که پزشک صلاح دانست به او برگ ارجاع به متخصص را بدهد.

وی بیان کرد: در صورتی که پزشک خانواده تشخیص ارجاع بیمار را بدهد این بیمار با این می‌تواند به متخصصانی که در طرح پزشک خانواده مشارکت دارند مراجعه کرده و مبلغ 1800 تا سه هزار تومان را برای ویزیت پرداخت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در صورتی که پزشک خانواده تشخیص دهد نیازی به مراجعه بیمار به پزشک متخصص نیست٬ به او نیز برگ ارجاع نمی‌دهد.

ایمانیه تصریح کرد: بیمار اگر اصراری به مراجعه به متخصص دارد٬ می‌تواند بدون برگ ارجاع همانند سایر استان‌ها در مراکز دولتی 70 درصد از تعرفه را پرداخت کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر برگ ارجاع به نوعی تبدیل به یک امتیاز شده و بیماران در صورت صلاحدید پزشک خانواده می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: به طور معمول 85 درصد از بیماری‌های بیماران با مراجعه به پزشک خانواده قابل رفع بوده و نیازی به پزشک متخصص ندارند.

ایمانیه با بیان اینکه معتقدیم باید موضوع عدم مراجعه مستقیم به پزشک متخصص به یک فرهنگ و باور عمومی تبدیل شود افزود: بیماران باید در ابتدا به پزشک خانواده خود مراجعه و به علم پزشکی او اعتماد داشته باشند و  ضرورت مراجعه  به پزشک متخصص را به عهده پزشک خانواده خود قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها