اظهارات کارشناس حوزه پیرامون فتوای اقتصادی رهبری در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام شمس اللهی گفت: اگر مردم به اين فتوا توجه كنند و خود را ملزم به استفاده از كالاي وطني نمايند اولا اقتصاد از ركود خارج شده و چرخش سرمايه به وجود مي آيد و ثانيا اشتغال فراگير ايجاد مي شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۹۷۶
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

حجت الاسلام عبد الصالح شمس اللهی، کارشناس حوزه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با تبیین فتوای مقام معظم رهبری(حفظه الله) در مورد خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد از منظر اقتصادی گفت: توليد و اشتغال ركن اقتصاد در يك كشور است و هر كشوري كه بتواند بازار مصرف خوبي براي توليدات خود پيدا كند مي تواند براي زير مجموعه و ملت خود توليد ثروت كند و رفاهي نسبي به وجود بياورد؛

وی افزود: متاسفانه امروز به بركت بي تدبيري مسئولان اجرائي كشور بازار 80 ميليوني ما از شرق در اختيار چين و از غرب در اختيار تركيه قرار گرفته و اين دو به صورت گاز انبري در حال قطع شريان حياتي اقتصاد ملي هستند، علي بركت الله!! همين امر باعث شده است كه كارخانه‌هاي با سابقه‌اي مثل ارج با 70 سال يا داروگر با 90 سال سابقه ورشكست شده و از بين بروند؛ اين ورشكستگي‌ها به جامعه بزرگ بيكاران در ايران مي افزايد.

اگر مردم به اين فتوا توجه كنند و خود را ملزم به استفاده از كالاي وطني نمايند اولا اقتصاد از ركود خارج شده و چرخش سرمايه به وجود مي آيد و ثانيا اشتغال فراگير ايجاد مي شود و معضل بيكاري حل خواهد شد؛

البته نكات عميق تري هم هست ما اگر به اين دستور شرعي و قانوني رهبري عمل نكنيم فرض كنيد ده سال ديگر چه اتفاقي خواهد افتاد؟ يكي يكي كارخانه ها تعطيل مي شود و زير ساخت‌ها از بين مي رود آن وقت ما تبديل مي شويم به يك كشور مصرف كننده كه براي روزمره هم به كشورهاي ديگر وابسته ايم و آنها به واسطه همين وابستگي مي توانند هر چيزي را به ما تحميل كنند.


ارسال نظرات