خبرهای داغ:
چاپ دوم «محرم راز» با ویراست جدید منتشر شد
چاپ دوم کتاب «محرم راز» با ویرایش جدید از سوی نشر شهید کاظمی روانه بازار کتاب شد.
کد خبر: ۸۸۴۶۹۸۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش  خبرگزاری بسیج، چاپ دوم و ویراست جدید کتاب «محرم راز» دربردارنده خاطرات، کرامات و کلمات و اندیشه‌هاى عارف وارسته آیت الله شیخ محمدهادى تالهى همدانى از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شد.

در بخش معرفی اندیشه‌ها، گزیده‌ای از نوشتارها و گفتارهای این عارف برجسته در 7 موضوع نماز، ولایت اهل بیت، سیروسلوک، مباحث سیاسی اجتماعی، مرگ، دنیا و تفکر آورده شده است.

این کتاب دارای دو ضمیمه است. ضمیمه اول گذری اجمالی بر عارفان و عالمان همدان در طول تاریخ است که حدود 50 عارف و عالم همدان طی 10 قرن اخیر را معرفی اجمالی می‌کند. ‌‌‌‌ضمیمه دوم مروری بر حیات عالم عارف مرحوم آیت الله سیدمحمد حسینی آقانجفی همدانی است. وی از دوستان نزدیک مرحوم تألهی است و در نجف اشرف تحصیل کرده است. او از شاگردان عارف بزرگ مرحوم سیدعلی قاضی است. در این بخش گوشه‌هایی از زندگی و خاطرات وی از اساتیدش در نجف‌اشرف بیان گردیده است.

«از طلوع تا عروج»، «گذرى بر ساحل شخصیت»،‌«از دریچه نگاه بزرگان»، «برگى از دفتر کرامات» عنوان برخی فصل‌های این کتاب است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «دیکشنری را باز کردم و به‌دنبال لغات می‌گشتم، پدر از راه رسیدند، خودم را جمع‌وجور کردم و سلام عرض کردم، پدر نگاهی به کتابی که در دست داشتم انداختند و پرسیدند: می‌دانی شیطان به انگلیسی چه می‌شود؟ نمی‌دانستم. ایشان لغت انگلیسی را گفتند. وقتی دیکشنری را چک کردم. دقیقا همان کلمه بود. حتی به ذهن من که پسر کوچکشان بودم هم نمی‌رسید که پدر که همیشه با کتاب‌های قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس هستند، چطور به زبان انگلیسی هم مسلط هستند.»

کتاب «محرم راز» می‌کوشد، عارف گمنام معاصر مرحوم آیت الله شیخ محمد هادی تالهی همدانی را به نسل جوان معرفی کند. عارفی که آیت الله بهجت درباره او فرموده بودند: آیندگان قدر او را خوهند شناخت و آیت الله حسن‌زاده آملی فرمودند: من در تألهی فانی شدم.

کتاب «محرم راز» به قلم حسین ایزدی و از سوی موسسه‌ شهیدکاظمی با قیمت 11هزار تومان در 342 صفحه منتشر شده است. جهت تهیه این کتاب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی «من‌ و کتاب» مراجعه کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها