خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد
مسئول بسیج سازندگی استان همدان از کاشت و غرس 6 هزار اصله نهال توسط این سازمان در طرح بیابان زدایی خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۱۴
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

سرهنگ شهرام صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: طرح بیابان‌زدایی خوزستان برای جلوگیری از ورود گردوغبار به سطح شهرها اجرا می‌شود که سپاه خوزستان و بسیج سازندگی متولی اجرای آن هستند.

وی افزود: در همین راستا اولین مرحله اجرای کار در اواخر اسفند ماه سال گذشته با حضور سردار غیب‌پرور جانشین فرمانده سپاه در امر بسیج کلید خورد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: در جلساتی که در محل طرح که در 25 کیلومتری شهر اهواز قرار داشت برگزار شد، بسیج سازندگی استان همدان آمادگی خود را برای کاشت نهال در این منطقه اعلام کرد.

وی ادامه داد: کار بسیج سازندگی همدان از 15 فروردین ماه آغاز و بعد از یک هفته فعالیت صورت گرفته توسط نیروهای مردمی و بسیجیان بومی منطقه روز گذشته به پایان رسید؛ در این طرح حدود 25 هکتار بیابان زدایی و نهال کاری صورت گرفته است.

صادقی در رابطه با نوع نهال‌های غرس شده، بیان داشت: این نهال از نوع شورگز می باشند که نسبت به آب و هوای منطقه سازگاری داشته و کم آب بر می باشد و از این حیث مشکل خاصی وجود ندارد.

وی گفت: در مدت اجرای این طرح برای تسریع در روند کار از بیل مکانیکی و تراکتور حفره‌کن برای ایجاد حفره استفاده شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان خاطرنشان کرد: یک دستگاه تانکر آب سپاه استان نیز در طول مدت یک ماه گذشته در محل اجرای طرح، وظیفه آبرسانی به نهال های غرس شده را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات